کد خبر: ۶۳۳۱۷
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۶/۷/۲۳

وضعیت وخیم یک پترشیمی با زیان سنگین و نظر مدیرعامل تاپیکو

وضعیت وخیم یک پترشیمی با زیان سنگین و نظر مدیرعامل تاپیکو

مدیرعامل تاپیکو درباره وضعیت شرکت پتروشیمی فارابی که با زیان سنگینی روبرو شده گفت: قصد تغییر دادن مدیرعامل را نداریم.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، پتروشیمی فارابی که با سرمایه 15 میلیارد تومانی در بورس حضور دارد و درآمد سال مالی جاری را با زیان 1515 ریالی هر سهم ( معادل 22.6 میلیارد تومان ) همراه کرده با وضعیت وخیمی مواجه شده و فارس در گزارشی اعلام کرد 20 بهمن 94 با حکم غلامرضا امیرشقاقی مدیرعامل وقت تاپیکو، ابراهیم سقایی که ظاهرا نسبت فامیلی با یکی از مدیران ارشد دولت دارد به عنوان مدیرعامل "شفارا" منصوب شد اما تغییر مدیرعامل نیز موجب نشد میزان بدهی‌های این شرکت کاسته شود بلکه با رشد فزاینده بدهی‌ها رقم بدهی حتی از میزان دارایی‌ها نیز بیشتر شد و عملا این شرکت را به یک شرکت ورشکسته تبدیل کرد.

در صورت‌های مالی پتروشیمی فارابی، میزان بدهی این شرکت در انتهای سال مالی 95 به میزان 94 میلیارد و 81 میلیون تومان رسیده در صورتی که دارایی های این شرکت 14.3 میلیارد تومان بیشتر نیست.

در این شرایط فردا مجمع این شرکت برگزار می شود و پیگیری ها حاکی از ان است که ظاهرا جلسه ای برای تعیین وضعیت پتروشیمی فارابی با حضور محمد حسن پیوندی مدیرعامل تاپیکو در حال برگزاری است.

پیوندی در خصوص این جلسه فوق العاده گفت: در حال بررسی وضعیت این مجتمع پتروشیمی هستیم اما هیچ برنامه ای برای تغییر مدیرعامل این مجتمع پتروشیمی نداریم.

وی با انتقاد از عملکرد مدیرعامل این شرکت ادامه داد: کار فنی را باید به افراد متخصص واگذار کرد.

از طرف دیگر برخی از اعضای کمیسیون انرژی مجلس نیز درخصوص وضعیت پتروشیمی فارابی ابراز نگرانی کردند به طوری که کوروش کرم‌پور حقیقی عضو  کمیسیون انرژی مجلس اعلام کرده، قطعا کمیسیون انرژی نسبت به مشکلات این شرکت و هیچ‌کدام از دیگر شرکت‌های پتروشیمی بی‌تفاوت نیست و با تمام توان تخصصی در مسیر یاری رساندن به این شرکت‌ها اقدام خواهد کرد.

همچنین هدایت الله خادمی نایب رئیس کمیسیون انرژی نیز در خصوص وضعیت این مجتمع پتروشیمی گفت: کمیسیون انرژی برنامه مفصلی در خصوص بررسی وضعیت پتروشیمی‌های خوراک مایع دارد. تصمیم داریم بعد از بازگشایی مجلس و در اولین روز کاری از مدیران این مجتمع دعوت کنیم تا درخصوص مشکلات توضیح داده و آنها را برطرف کنیم.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ