کد خبر: ۶۳۳۴۳
۹:۱۴ - ۱۳۹۶/۷/۲۴

سرمایه۸۰۰ میلیارد دلاری ایرانیان مقیم خارج و جذب ۱۰درصد برای رونق کسب و کار
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرد:

سرمایه۸۰۰ میلیارد دلاری ایرانیان مقیم خارج و جذب ۱۰درصد برای رونق کسب و کار

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به سرمایه ۸۰۰ میلیارد دلاری ایرانیان مقیم خارج و لزوم فراهم کردن امنیت گفت: جذب حتی ۱۰ درصد این سرمایه نیز سبب رونق کسب و کار می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، معصومه آقاپور علیشاهی با تاکید بر ضرورت جذب سرمایه گذار خارجی به خانه ملت گفت: افزایش امنیت در داخل،قیام بوروکراسی و اصلاح آن از جمله موارد مورد نیاز برای جذب سرمایه گذار خارجی است لذا دولت باید دست از حاکمیت بر دارد و تنها وظیفه بخش نظارتی را بر عهده گیرد.اعتماد و اعتقاد به بخش خصوصی و ورود سرمایه‌گذاران خارجی از جمله راهکارهای جذب آنها است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بر اساس آمار ۵ میلیون ایرانی مقیم خارج هستند، ادامه داد: فضا باید به گونه ای فراهم شود که سرمایه‌گذاران وارد ایران شوند که امنیت کسب و کار اولین مرحله برای جذب آنها است،همچنین اصلاح قانون مالیاتی، اصلاح قوانین گمرکی و ایجاد امنیت برای ایرانی های داخل و سرمایه گذاران خارجی ضروری است.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه بر اساس آمار ایرانی های مقیم خارج ۸۰۰ میلیارد دلار سرمایه دارند،گفت:حتی اگر ۱۰ درصد این سرمایه ها جذب شود مشکلات اقتصادی در بخش کسب و کار رفع می‌شود.

آقاپور علیشاهی با بیان اینکه نخستین مرحله برای خصوصی سازی واقعی انتقال فناوری و تولید سهم بالا است، افزود: زمانی که امنیت ایجاد نشود و فناوری وارداتی وجود نداشته باشد غیر ممکن است بخش خصوصی فعال شود لذا این موانع باید رفع شود تا بخش خصوصی فعال شده و در کنار دولت قرار گیرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ