کد خبر: ۶۳۳۵۱
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۷/۲۴

اتفاقی مثبت برای چند شرکت و عامل روشن شدن موتور شاخص
با عبور قیمت جهانی مس از ۷۰۰۰ دلار رخ داد:

اتفاقی مثبت برای چند شرکت و عامل روشن شدن موتور شاخص

افزایش قیمت جهانی مس، موجب اقبال سهام شرکت هایی چون ملی مس و مس باهنر شد تا موتور شاخص بورس هم روشن شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بعد از عبور اقتصاد ایران از چالش مواضع ضد برجام ترامپ ، وضعیت بازارها به حالت تقریبا" عادی برگشته اما برخی محافظه کاری ها همچنان مخصوصا" در بازار سرمایه وجود دارد که در حجم معاملات دیروز قابل مشاهده بود.

اما افزایش قیمت محصولاتی چون نفت و فلزات اساسی می تواند عاملی و بهانه ایی باشد برای تقویت بازار و افزایش امیدها. به طوریکه امروز قیمت جهانی مس با افزایش دو درصدی از مرز روانی 7000 دلار هم عبور کرد که رویدادی مثبت برای شرکت های این گروه حاضر در بورس مخصوصا" ملی مس و مس باهنر است.

براساس این گزارش، "فملی" که 3 آبان اقدام به افزایش سرمایه از 5 به 6 هزار میلیارد تومان خواهد کرد و سود هر سهم را 272 ریال اعلام کرده، اواسط شهریور، با توجه به نرخ های بورس فلزات لندن، ۶ سناریور برای سود هر سهم تا پایان سال پیش بینی کرد .

در این سناریو بالاترین رقم جهانی مس 7000 دلار و قیمت هر دلار 3750 تومان و سود هر سهم 436 ریال اعلام شده بود که با توجه به عبور قیمت مس از 7000 دلار و نرخ بیش از 4 هزار میلیارد تومانی دلار، سهام این شرکت امروز با اقبال روبرو شده و موجب بهبود شرایط شرکت هایی چون مس باهنر شده است.

از سوی دیگر رشد قیمت های جهانی ، در شرکت هایی مانند فولاد مبارکه و ذوب آهن هم اثر گذار بود و در مجموع موجب شد تا شاخص بورس در یک ساعت اول معاملات امروز با رشد 182 واحدی به عدد 85 هزار و 576 واحد برسد که در آن "فملی، فولاد و فباهنر"، نقش 66، 63 و 7 واحدی داشتند. با این حال حجم معاملات مانند دیروز چندان قابل توجه نیست.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ