کد خبر: ۶۳۳۸۶
۹:۳۲ - ۱۳۹۶/۷/۲۵

زمان مجمع فوق العاده

زمان مجمع فوق العاده "خاور" در مورد موضوعی مهم

ایران خودرو دیزل که دارای زیان 404 میلیارد تومانی شده و ، زمان برگزاری مجمع فوق العاده برای موضوع مهم ماده 141 را تعیین کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ایران خودرو دیزل که با سرمایه 498.9 میلیارد تومانی در بازار دوم معاملات بورس حضور دارد ، زمان برگزاری مجمع فوق العاده را اعلام کرد که مربوط به موضوع مهم ماده 141 است اما نکته جالب اینکه سهام این شرکت طی روزهای اخیر با رشد نسبی همراه شده است.

"خاور" که درآمد هر سهم را با 810 ریال زیان پیش بینی کرده (بیش از 404 میلیارد تومان زیان و معادل 81 درصد سرمایه) ، برای تصمیم گیری در خصوص شمولیت مفاد ماده 141 قانون تجارت ، ساعت 9 روز سه شنبه 9 آبان در محل دفتر فروش شرکت این مجمع را برگزار می کند تا سهامداران در مورد این ماده تصمیم گیری کنند.

سرمایه گذاری سمند با 34.5 درصد و ایران خودرو با 23.3 درصد سهم در ترکیب سهامداری این خودروساز حضور دارند.

طبق ماده 141 قانون تجارت ، اگر بر اثر زیان‌های وارده حداقل نصف سرمایه شرکت از میان برود، هیات‌مدیره مکلف است بلافاصله مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام را دعوت کند تا موضوع انحلال یا بقای شرکت رای گیری شود. هر گاه مجمع مزبور رای به انحلال شرکت ندهد، باید در همان جلسه و یا رعایت مقررات ماده ۶ این قانون سرمایه شرکت را به مبلغ سرمایه موجود کاهش دهد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ