کد خبر: ۶۴۳۹۵
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۶/۷/۲۵

دو مشارکت همراه اول با نوکیا و اریکسون

دو مشارکت همراه اول با نوکیا و اریکسون

همراه اول با نوکیا و دانشگاه مدرس برای نسل پنجم ارتباطی (۵G) و با اریکسون برای توسعه اینترنت اشیا تفاهم نامه امضا کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، شرکت ارتباطات سیار ایران اعلام کرد در اولین روز از هجدهمین نمایشگاه ایران تلکام ۲۰۱۷، وحید صدوقی مدیرعامل همراه اول و محمدتقی احمدی رییس دانشگاه تربیت مدرس در راستای پیاده سازی و بومی سازی تجربیات موفق دنیا در عرصه ۵G، تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

صدوقی در این مراسم با اشاره به همکاری این اپراتور با دانشگاه های تراز اول گفت: همکاری با دانشگاه تربیت مدرس در راستای حرکت به سمت فناوری ۵G و نسل جدید ارتباطی با مشارکت شرکت نوکیا انجام می شود و قرار بر این است که این خدمات تا سال ۲۰۲۰ همگام با سراسر دنیا در ایران نیز عرضه شود.

وی اظهار داشت: با توجه به تجربیات مثبتی که پیش از این نیز در همکاری های شرکت ارتباطات سیار ایران و دانشگاه ها وجود داشته، شرکت های شتاب دهنده به عنوان هاب های دانشگاهی در دانشگاه ها ایجاد شده اند تا با ارتباط مستمر با بخش دانشگاهی علاوه بر حمایت از ایده های دانشجویان، خدمات بهتری به مشترکان ارائه شود.

احمدی نیز در این مراسم از همراه اول و مدیرعامل آن به دلیل رویکرد آینده نگر و نگاه عمیق به عرصه علم و فناوری تقدیر کرد و گفت: همکاری های قبلی با همراه اول در ۱۰ سال گذشته موجب شده بتوانیم در توسعه بخصوص حرکت به سمت نسل پنجم ارتباطی، گام های موثری برداشته و با دستاوردهای مثبت موجبات رضایت بیشتر مشترکین را فراهم کنیم.

همچنین همراه اول به عنوان اپراتور پیشگام در صنعت اینترنت اشیا و  شهر هوشمند، با امضای تفاهم نامه ای با شرکت اریکسون در خصوص همکاری مشترک با این شرکت، گام بزرگی را در جهت تحقق هر چه سریع تر فناوری های مبتنی بر اینترنت اشیا برداشته است.

با این رویداد که در حاشیه اولین روز نمایشگاه ایران تلکام ۲۰۱۷ به وقوع پیوست، دو شرکت متعهد شدند در راستای انتقال دانش برای توسعه فناوری و  فراهم سازی بسترهای لازم برای رشد سریع در حوزه اینترنت اشیا با یکدیگر همکاری متقابل داشته باشند.

اجرای طرح های اینترنت اشیا همراه اول در سطح ملی، کمک شایانی به بهینه سازی الگوهای مصرف انرژی، امکان کاهش هزینه ها و همچنین مدیریت ترافیک و آلودگی شهری با ایجاد پروژه شهر هوشمند  خواهد کرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ