کد خبر: ۶۴۴۱۰
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۷/۲۶

وزیر اطلاعات درباره بازداشت ادمین‌های کانال تلگرامی توضیح می دهد
نماینده مجلس :

وزیر اطلاعات درباره بازداشت ادمین‌های کانال تلگرامی توضیح می دهد

در پی بازداشت و محاکمه چند ادمین کانال‌های تلگرامی و طولانی‌شدن فرایند بازداشت و محاکمه ،عضو فراکسیون امید مجلس از تسلیم سوال نمایندگان مجلس از وزیر اطلاعات به هیات رییسه مجلس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،علیرضا رحیمی در کانال تلگرامی‌ اعلام کرد: در پی بازداشت و محاکمه چند ادمین کانال‌های تلگرامی دو ماه قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری و طولانی‌شدن فرایند بازداشت و محاکمه آنها، چند نفر از نمایندگان سؤالی را از وزیر اطلاعات تسلیم هیئت‌رئیسه مجلس کردند.

این سؤال با حضور محمود علوی وزیر اطلاعات و معاونان وی و همچنین نمایندگان سؤال‌کننده در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مطرح و به آن رسیدگی شد که به‌ دلیل قانع‌نشدن نمایندگان سؤال‌کننده، برابر آیین‌نامه داخلی مجلس در صحن مطرح خواهد شد. رسیدگی به این سؤال در دستور کار هفته آینده مجلس قرار گرفته است.

علوی اعلام کرده وزارت اطلاعات هیچ‌گونه ورودی در بازداشت و پرونده ادمین‌های موضوع سؤال نداشته و مرجع امنیتی دیگری اقدام به بازداشت و پیگیری روند محاکمه آنها کرده است. همچنینی وجاهت و توجیهی برای اتهامات وارده به ادمین‌های موضوع سؤال قائل نیست و مخاطب سؤال را وزارت اطلاعات نمی‌داند.

نمایندگان سؤال‌کننده هم معتقدند مرجع رسمی امنیتی کشور وزارت اطلاعات است و نسبت به سؤال مطرح‌شده مسئولیت وارد است و باید به مجلس پاسخ‌گو باشد. پرونده قضائی ادمین‌های بازداشت شده پس از محکومیت بدوی و در پی اعتراض آنها، ‌اکنون در مرحله تجدیدنظر قرار گرفته است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ