معاون مالی کشتیرانی با اشاره به ایجاد خط اعتباری ۸ میلیارد یورویی بانک مرکزی با کره جنوبی و چین گفت: با ورود ۱۰ شناور در کره جنوبی، ظرفیت ناوگان ملی به میزان ۵۰ درصد افزایش خواهد یافت.
به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از مانا، احمد شهباز بیگی با اشاره به اینکه کشتیرانی ایران در زمان قبل از تحریم ها وضعیتی عادی توام با رقابت بین المللی را تجربه می کرد، گفت: این شرکت در زمان تحریم به علت عدم حضور شرکت های خارجی در بنادر و با وجود تحریم های ظالمانه و غیر منطقی با انجام وظیفه به عنوان ناوگان ملی شرایط مالی خوبی را در برخی مقاطع پشت سر گذاشت.
وی دوران پسابرجام را فرصتی مناسب برای اجرای طرح های توسعه ای برای کشتیرانی عنوان کرد و گفت: در دوران تحریم ها به علت محدودیت های بوجود آمده متاسفانه ناوگان ملی نتوانست توسعه و نوسازی را در تراز شرکت های بین المللی انجام دهد لذا در شرایط فعلی در صدد اجرای این مهم است .
این مقام مسئول به ورود 10 فروند کشتی های سفارش داده شده به شرکت هیوندایی در سال 2018 اشاره کرد و افزود: با ورود این 10 فروند شناور ظرفیت ناوگان کشتیرانی ایران به میزان 50 درصد افزایش خواهد یافت.
شهباز بیگی با بیان اینکه برای طرح توسعه ناوگان از بانک های کره جنوبی و چین به صورت فاینانس استفاده خواهیم کرد ادامه داد : با توجه به ایجاد خط اعتباری 8 میلیارد یورویی بانک مرکزی ایران در کره جنوبی و همچنین خط اعتباری دیگری در چین، این بانک در قالب این دو خط برای حمایت از طرح های توسعه ناوگان ملی اعلام آمادگی کرده است .
انتهای پیام