کد خبر: ۶۴۴۵۵
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۶/۷/۲۸

برنامه های ایران خودرو برای توسعه صادرات / 4 کشور در اولویت
توسط یکه زارع اعلام شد:

برنامه های ایران خودرو برای توسعه صادرات / 4 کشور در اولویت

مدیرعامل ایران خودرو با اشاره به پژوهش هایی در بازارهای مختلف صادراتی، از شناسایی نقاط ضعف و قوت هر یک از بازارها و اولویت صادرات به ۴ کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، هاشم یکه زارع، صادرات محصول با قیمت و کیفیت رقابتی را از راهبردهای اصلی ایران خودرو دانست و گفت: با ارتقاء سایت های تولیدی فعلی و بهره بردای از سایت جدید محصولات در آذربایجان که با سرمایه گذاری طرف مقابل و صادرات خدمات فنی و مهندسی ایران خودرو ایجاد شده، بازارهای صادراتی توسعه می یابد.

وی با بیان اینکه ایجاد پایگاه های تولیدی،عاملی برای بهره مندی از منافع و مزیت های تعرفه ای در کشورهای هدف است،تصریح کرد: این خودروساز بسته به سلایق، نیاز ها و رقبای آن بازار، محصولات متناسب با بازار هدف را تعریف می کند. همچنین برای حضور مستمر در بازارهای هدف، ایجاد تنوع درسبدمحصولات صادراتی، حفظ برند ملی و مونتاژ خودرو های مختلف در سایت های فرامرزی دردستور کار قرار دارد.

این مقام مسئول تاکید کرد: یکی از مواردی که در فصل جدید از همکاری های بین المللی ایران خودرو با شرکای تجاری دنبال می شود، کسب سهمی از بازار خودرو و قطعه بخصوص قطعات ریخته گری است.همچنین اجرای رویکرد تولید بدون سرمایه گذاری و همکاری با ارایه خدمات فنی مهندسی ازدیگر راهبردهای اصلی در کشورهای صادراتی هدف است.

یکه زارع عنوان کرد: برهمین اساس ایران خودرو با ارایه خدمات فنی و مهندسی در بازارهای هدف و با سرمایه گذاری طرف مقابل توانسته، ریسک سرمایه گذاری در سایت های خارج از ایران را کاهش دهد.

وی با اشاره به سایت در حال احداث در آذربایجان اظهار داشت: با توجه به شناخت مردم آذربایجان از برند ایران خودرو، تولید محصولات دنا، سمند و رانا در این سایت هدف گذاری شده و در فاز دوم در قالب برنامه سه ساله سایر محصولات در این خط تولید خواهد شد.سایت ایران خودرو در آذربایجان با  مشارکت طرف آذری و در مساحتی ده هکتار، در شهرک صنعتی نفتچاله در حال احداث است. قرار است در این سایت سالانه ده هزار دستگاه خودرو تولید شود. در فاز دوم این پروژه تولید خودروهای تجاری برای نوسازی ناوگان حمل ونقل مدنظر است.

مدیرعامل ایران خودرو ادامه داد: با راه اندازی خط مونتاژ محصولات ایران خودرو در آذربایجان، ‌این کشور به عنوان پایگاه صادراتی ایران خودرو در منطقه خواهد بود و تولیدات این طریق به سایر کشورهای همسایه صادر خواهد شد.توسعه محصولات در بازارهای سنتی ایران خودرو از جمله بازار عراق در دستور کار قرار دارد.

یکه زارع افزود: برنامه توسعه شبکه خدمات پس از فروش در این کشور نیز به اجرا گذاشته شده تا با ایجاد و بهینه سازی رابطه با مشتریان نهایی محصولات، خدمات مطلوب تری ارایه دهیم. ارایه خدمات امدادی در عراق بخش دیگری از  خدمات ارایه شده در عراق است.کشور ارمنستان از جمله بازارهای هدف ایران خودرو است. دسترسی به سوخت سی. ان.جی و اقتصادی بودن تامین آن برای مصرف کننده در این کشور از عوامل اصلی استقبال مردم این کشور از محصولات گازسوز ایران خودرو است. محصولات گازسوز ایران خودرو می تواند نیاز بازار این کشور را تامین کند.

وی تصریح کرد: با دریافت مجوز استاندارد یورو 5، توسعه صادرات به کشورهای مشترک المنافع (CIS) از جمله بلاروس و قزاقستان نیز در دستور کار ایران خودرو قرار دارد که به این ترتیب اهداف تعیین شده در حوزه صادرات محصول محقق خواهد شد.با توسعه محصولات جدید و مشارکت در ایجاد پایگاه های تولیدی برون مرزی به دنبال نقش آفرینی در بازارهای بین المللی و کسب سهم مناسب از این بازارها هستیم.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ