کد خبر: ۶۴۴۸۸
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۶/۷/۲۹

حمایت ۴۰ کشور جهان از برجام /آمار جالب معاون پیشین وزیر خارجه آمریکا

حمایت ۴۰ کشور جهان از برجام /آمار جالب معاون پیشین وزیر خارجه آمریکا

شرکت کنندگان در نشست بین المللی خلع سلاح هسته ای در مسکو که با حضور نمایندگانی از ۴۰ کشور برگزار شد، بر حمایت از برجام تاکید کرده و نماینده اتحادیه اروپا نیز حفظ این پیمان را ضروری خواند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایرنا،هلگا اشمید معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشست بین المللی خلع سلاح هسته ای که با حضور عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه و مهدی سنایی سفیر ایران در مسکو برگزار شد، گفت: مدافع حفظ برجام هستیم، ایران مطابق تعهدات در برجام عمل کرده بنابراین این توافق باید حفظ شود.

وندی شرمن معاون پیشین وزیر امور خارجه آمریکا نیز گفت: دو سوم آمریکایی ها و حتی بخشی از جمهوری خواهان پشتیبان برجام هستند.

عراقچی نیز با تشریح همگرایی جهان در برابر ادعاهای ضد برجامی دونالد ترامپ گفت: دو سال پس از اجرای برجام اوضاع خاورمیانه تثبت شده و اگر این پیمان نبود وضعیت منطقه بسیار بدتر بود.

انتون خروپکف رییس آژانس امنیت و انرژی روسیه هم گفت: اگر برجام نبود، هنوز مذاکره ادامه داشت.برجام الگویی برای فیصله موضوع هسته ای در کره شمالی است.

بنابراین گزارش،نشست بین المللی خلع سلاح هسته ای در مسکو با حضور بیش از 200 مقام و کارشناس دست اندرکار امور انرژی هسته ای، ایمنی اتمی و جلوگیری از گسترش جنگ افزارهای هسته ای از کشورهای مختلف توسط مرکز انرژی و امنیت روسیه برنامه ریزی شده است.بررسی وضع اجرای پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای (ان.پی.تی) و دورنمای بازنگری آن تا سال 2020 از موضوعات اصلی این نشست عنوان شده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ