کد خبر: ۶۴۵۴۰
۱:۳۲ - ۱۳۹۶/۸/۱

دفاع مدیرعامل بورس از نحوه عرضه های اولیه / بدون دامنه نوسان امکان ندارد
درگفت و گو با بورس پرس مطرح شد:

دفاع مدیرعامل بورس از نحوه عرضه های اولیه / بدون دامنه نوسان امکان ندارد

مدیرعامل شرکت بورس تهران با ارائه راهکاری درخصوص بهتر شدن عرضه های اولیه گفت: روش ثبت سفارش بر اساس استانداردهای دنیا اجرایی شده است.

حسن قالیباف اصل درگفت و گو با پایگاه خبری بورس پرس،درخصوص اعتراض برخی سهامداران به روش ثبت سفارش در عرضه های اولیه گفت: این روش از سال گذشته بر اساس استانداردهای دنیا در بازار سرمایه اجرایی شده و مشکلات روش حراج از جمله کشف قیمت،عدم دسترسی آنلاین ها و تخصیص کم سهام به بعضی اشخاص وجود داشت،بدین وسیله برطرف شد.

وی با اشاره به اینکه این روش بر اساس مطالعه ای تطبیقی بدست امده،افزود: این دستورالعمل بر پایه تجربه چند کشور اروپایی و هند مطالعه و نوشته شد . در حالی برای این روش نظرات متفاوتی جهت عدم بکارگیری دامنه نوسان وجود دارد که در سایر کشورها این امربه کار گرفته می شود اما در مقررات آنها دامنه نوسان 20 درصدی تعیین شده است.

این مقام مسئول با اشاره به دیدگاه عدم به کارگیری دامنه نوسان در روش ثبت سفارش جهت حرفه ای شدن بازار گفت: در کشورهایی که حتی نهادهای مالی بزرگ بعنوان خریدار وجود دارند نیز بر اساس قیمت پایه، یک دامنه نوسان اعلام و عرضه بر اساس ثبت سفارش انجام می شود.

قالیباف اصل درخصوص ارائه راهکاری برای بهتر شدن عرضه های اولیه به بورس پرس عنوان کرد: با توجه به اینکه این روش بر طبق استانداردهای دنیا در چند عرضه اولیه به کار گرفته شده و زمان برای اصلاح ان، زود است،قاعدتا در بازار سرمایه مورد استفاده قرار می گیرد تا بتوان ارزیابی دقیقی از آن داشت.

وی با تاکید بر اینکه در نظر گرفتن عرضه اولیه به روش ثبت سفارش بدون دامنه نوسان امکان پذیر نیست،اظهار داشت: این روش زمان نیاز دارد تا بصورت کامل در بازار سرمایه جا بیفتد و درراستای بهتر انجام شدن این امر پیشنهاداتی از جمله افزایش دامنه نوسان به 20 درصد می توان ارائه کرد.

مدیرعامل شرکت بورس تهران علت خرید سهم در عرضه های اولیه را قیمت جذاب پیشنهادی عنوان کرد که در دنیا هم وقتی قیمت به سقف چسبیده و میزان تقاضا از عرضه بیشتر می شود، تسهیم به نسبت می شود.

قالیباف اصل یکی از نقاط قوت روش ثبت سفارش در عرضه های اولیه را در اختیار قرارگرفتن انتشار گزارش ارزشیابی برای همه فعالین بازار اعلام کرد که باعث کاهش عدم تقارن اطلاعاتی و کشف قیمت بهتر در عرضه های اولیه می شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» ناشناس | ساعت ۸:۳۵ - ۱۳۹۶/۸/۱
3
0
پاسخ
روش كاملا درست و عادلانهاي هست
» فردوسی؟ | ساعت ۸:۳۷ - ۱۳۹۶/۸/۱
5
0
پاسخ
ظاهرا دکتر قالیباف بخش مهم اعتراض فعالان بازار را که همانا جلوگیری از رشد قارچ گونه ی کدهای شخصی اونهم صرفا برای گرفتن سهمیه هستش را متوجه نشدند!
» ناشناس 153 | ساعت ۸:۴۹ - ۱۳۹۶/۸/۱
3
0
پاسخ
همين روش فعلي خوب است اگر دامنه نوسان بيشتر يا نامحدود شود سهامداران خرد به علت هاي مختلف ضرر خواهند كرد مهمترين ايرادي كه الآن وجود دارد بعضي ها براي گرفتن سهميه بيشتر چند كد بورسي جديد بنام افراد خانواده و آشنايان گرفته اند و سهم بيشتري از بقيه مي برند و باعث مي شود بقيه هم ترغيب به اينكار شوند و تعداد كمي سهم به هر كد بورسي برسد.
» رضا | ساعت ۱۱:۷ - ۱۳۹۶/۸/۱
3
0
پاسخ
روش ثبت سفارش بهترین روش عرضه ها میباشد وخداوند به بانی این روش خیر بدهد زیرا حداقل مقداری از عرضه اولیه به سهامدار به طور عادلانه می رسه . دست مسیولین بورس درد نکنه که جلو دزدی وچپاول عرضه های اولیه ....گرفت .

پاسخ:
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ