کد خبر: ۶۴۵۴۶
۹:۱۱ - ۱۳۹۶/۸/۱

سایپا متوقف شد + علت / تناقض آشکار در وعده ها با اعلام زیان

سایپا متوقف شد + علت / تناقض آشکار در وعده ها با اعلام زیان

نماد سایپا قبل از شروع معاملات امروز بسته شد که ناشی از گزارش منفی عملکرد ۶ ماهه است و نشان از تناقض آشکار در وعده ها و آمارهای اعلامی دارد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت سایپا که در هفته های گذشته از ثبت رکوردهای جدید تولید و برنامه هایی چون عرضه دو سه محصول جدید در سال و وعده های مدیرعامل، تصویری مثبت از خود به نمایش گذاشته بود ، قبل از شروع معاملات امروز بسته شد.

این رویداد ناشی از گزارش منفی از عملکرد 6 ماهه "خساپا" است که طی آن در برابر پیش بینی سود 113 ریالی هر سهم سال مالی با سرمایه بیش از 3.9 هزار میلیارد تومانی  ، 23 ریال زیان برای هر سهم محقق شده است. این در حالی است که دوره مشابه سال گذشته، سایپا برای هر سهم 13 ریال سود محقق کرده بود.

 از سوی دیگر ، پیش بینی سود 114 ریالی هر سهم با 20 درصد کاهش به 113 ریال رسیده است.

 طبق نامه 8 بهمن 87 سازمان بورس مبني برعدم افشاي سود عملکردحاصل ازسرمايه گذاري درسهام شرکتهاي تابعه و وابسته ، درآمد مذکور درگزارش سود(زيان) شش ماهه شرکت سايپا درج نشده است.

با این اوصاف باید منتظر ماند و دید اولا" نماد این شرکت تا چه مدت بسته خواهد ماند و دوما" مدیران آن چه توضیحاتی خواهند داد؟

براساس این گزارش، بعد از تعدیل 158 درصدی سود هر سهم سال مالی گذشته سایپا ، نماد این شرکت به دلیل تاخیر در ارایه توضیحات و انتشار اطلاعات ، از 31 اردیبهشت تا 12 شهریور بسته شده بود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ