کد خبر: ۶۴۵۸۳
۹:۵۰ - ۱۳۹۶/۸/۲

اثر نهنگ آبی و برنامه وزارت ارتباطات برای مراقبت از کودکان در فضای مجازی
وزیر ارتباطات خبر داد:

اثر نهنگ آبی و برنامه وزارت ارتباطات برای مراقبت از کودکان در فضای مجازی

در پی تأثیر بازی موبایلی نهنگ آبی در خودکشی دو نوجوان اصفهانی،وزیر ارتباطات از برنامه جدید این وزارتخانه در راستای مراقبت از کودکان در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدجواد آذری‌جهرمی در پی تأثیر بازی موبایلی نهنگ آبی در خودکشی دو نوجوان اصفهانی،از برنامه جدید این وزارتخانه در راستای مراقبت از کودکان در فضای مجازی خبر داد و در صفحه اینستاگرام اعلام کرد: خبر خودکشی دو دختر نوجوان به دلیل پیروی از رفتارهای شیطان‌گونه در فضای مجازی برای شنوندگان ناراحت‌کننده و بهت‌آور بود. بنده نیز از شنیدن خبر متأثر شدم.

باید بپذیریم که در کنار منافع بسیار، آفات جدی هم در فضای مجازی وجود دارد و به‌عنوان یک پدر، فرزندانم را به عضویت در شبکه‌های اجتماعی تشویق نکرده‌ام و آنها نیز تاکنون عضویتی نداشته‌اند و همچنان با حضور یک بزرگ‌تر از فضای مجازی بهره می‌گیرند.

به‌عنوان حاکمیت نیز باید مروج ابزارهای نظارت والدین بر استفاده فرزندان از فضای مجازی و همچنین ترویج‌کننده نحوه صحیح استفاده کودکان و نوجوانان از این فضا و کمک به تولید محتوا و سرویس‌های متناسب با این سنین باشیم.این اتفاق تلخ اگر منجر به تغییر شیوه‌های نادرست حضور کودکان و نوجوانان در فضای مجازی نشود، متأسفانه مجددا قابل تکرار است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ