کد خبر: ۶۴۶۱۵
۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۸/۳

مالک جدید شرکت زیانده بورس، مجبور به عرضه شد/ زمان و شرایط

مالک جدید شرکت زیانده بورس، مجبور به عرضه شد/ زمان و شرایط

مالک جدید و ۸۷ درصدی حمل و نقل بین المللی خلیج فارس که سال گذشته در چهارمین عرضه اقدام به خرید این بلوک ۱۰۵ میلیارد تومانی کرده بود ، مجبور به فروش ۶۹ درصد سهان شده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حمل و نقل بین المللی خلیج فارس درحالی بعد از برگزاری مجمع سالانه ، دیروز به بورس بازگشت که با کاهش 20 درصدی قیمت به 313 تومان رسید اما صف خرید 1.8 میلیون سهمی آن در آخر وقت معاملات به جا ماند.

این شرکت با سرمایه 34.9 میلیارد تومانی ، ( درآمد هر سهم را با زیان 686 ریالی همراه کرده است.

در این میان ، عصر دیروز مشخص شد "حفارس" 16 آبان با عرضه بلوک مدیریتی روبرو خواهد شد که مربوط به سهامدار عمده 87 درصدی است که خرداد دو سال پیش اقدام به خرید آن کرده اما مجبور به فروش درصد زیادی از آن شده است.

به این ترتیب، سازمان خصوصی سازی به وکالت از احیا گسترهرمز ، 68.97 درصد از سهام "حفارس" و شامل 240 میلیون و 705 و 172 هزار سهم را به قیمت پایه هر سهم 4701 ریال و به صورت 20 درصد نقد در بازار دوم معاملات بورس عرضه خواهد کرد.

براساس این گزارش، سازمان خصوصی سازی بعد از سه بار ناکامی (28 شهریور، 9 آذر و 14 دی سال گذشته) در واگذاری بلوک ۸۷ درصدی حمل و نقل بین المللی خلیج فارس، بالاخره در 29 اردیبهشت 95 و در چهارمین عرضه، طلسم این شرکت را شکست و قادر به فروش آن به وﻛﺎﻟﺖ از شرکت ﺑﺎزرﮔﺎﻧﻲ دوﻟﺘﻲ اﻳﺮان شد.

در این عرضه سه متقاضی از سوی کارگزاری های سهم آشنا، بانک دی و مفید وارد رقابت شده بودند که بعد از دو روز رقابت و رشد قیمت هر سهم از 3378 ریال پایه به 3602 ریال توسط کارگزاری سهم آشنا به صورت 10 درصد نقد و به ارزش تقریبی 105 میلیارد تومان معامله شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ