کد خبر: ۶۴۶۳۳
۱۲:۵ - ۱۳۹۶/۸/۳

اطلاعات جدید و رشد ۲۰ درصدی سود یکی از ۳ سهم باطل شده + دلایل

اطلاعات جدید و رشد ۲۰ درصدی سود یکی از ۳ سهم باطل شده + دلایل

توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی که یکی از ۳ شرکت باطل شده معاملات سهام دو روز پیش بود، سود هر سهم سال جاری را با رشد ۲۰ درصدی همراه کرد و توضیحاتی داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی یکی از 3 شرکت فرابورسی بود که معاملات سهام دو روز پیش آن به علت تاخیر در ارایه اطلاعات 6 ماهه باطل و با توقف نماد روبرو شده بود.

حال دو روز بعد از این رویداد، "مفاخر" 17 میلیارد تومانی اقدام به انتشار گزارش ماهه کرد و با اعلام رشد 20 درصدی، سود هر سهم سال مالی جاری را 202 به 242 ریال افزایش داد که 88 درصد از این رقم معادل 212 را در پایان شهریور محقق شده است.

این شرکت وابسته به سرمایه گذاری خوارزمی در مورد دلایل تغییر اطلاعات حسابرسی نشده نسبت به اطلاعیه قبل موارد زیر را اعلام کرد:

1.دلایل کاهش فروش از رقم 849 میلیارد ریال به 723 میلیارد ریال به شرح ذیل می باشد:

الف- درآمد حاصل از ارائه خدمات از رقم 427 به 496 میلیارد ریال افزایش یافته است که عمده دلیل آن مربوط به قراردادهای جدید منجمله بانک ملت و افزایش نرخ قراردادهای قبلی می باشد.

ب- درآمد حاصل از فروش تجهیزات بانکی از رقم 301 به 251 میلیارد ریال و فروش تجهیزات کامپیوتری از رقم 58 به 50 میلیارد ریال کاهش یافته است که براساس عملکرد واقعی 6 ماهه شرکت مورد بازبینی قرار گرفته است.در نهایت باتوجه به افزایش درآمد حاصل از ارائه خدمات که دارای حاشیه سود بالاتری نسبت به فروش تجهیزات می باشد سود ناخالص شرکت از 188 میلیارد ریال به 202 میلیارد ریال افزایش یافته است.

2. باعنایت به تنوع اقلام تجهیزات و قطعات مصرفی، قیمت واحد تجهیزات نیز متفاوت می باشد لذا علیرغم پوشش 343 درصدی در مقدار فروش شاهد پوشش 47 درصدی در مبلغ فروش می باشیم. درخصوص تجهیزات بانکی نیز این موضوع صادق است.

3. سایر درآمدها و هزینه های عملیاتی این شرکت مربوط به فروش ضایعات و علی الخصوص ضایعات باطری می باشد که باتوجه به سیاست های شرکت جهت کاهش هزینه های حمل و نقل و حداکثری انتفاع از افزایش نرخهای جهانی سرب این مهم در سه ماهه آخر محقق می گردد.

4.قسمت عمده درآمدهای غیرعملیاتی مربوط به سود حاصل از سرمایه گذاریها در سایر شرکتهای زیرمجموعه می باشد که معمولا پس از برگزاری مجمع عادی سالیانه شرکتهای مربوطه شناسایی و در صورتهای مالی منتهی به 96/12/29 شرکت مفاخر منعکس و گزارش می گردد.

5.باعنایت به تعدیلات سنواتی سال مالی 92 و زیان انباشته، به استناد ماده 132 (ق.م.م) بند 2 شرکت خود را محق معافیت مالیاتی مذکور دانسته و به همین منظور ذخیره ای بابت مالیات منظور نگردیده است.

6-باتوجه به مناقصه محور بودن فعالیتها و فروش شرکت چنانچه در 6 ماهه دوم تغییرات بااهمیت در فروش و سود شرکت ایجاد شود بلافاصله از طریق سامانه کدال به اطلاع عموم خواهد رسید.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ