کد خبر: ۶۴۷۲
۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۸/۱۹

6 شرکت دارویی7 تا 40 درصد افزایش قیمت گرفته اند/میانگین10تا 15درصدی30شرکت
یک مقام مسئول به بورس پرس خبر داد:

6 شرکت دارویی7 تا 40 درصد افزایش قیمت گرفته اند/میانگین10تا 15درصدی30شرکت

یک مقام مسئول از میانگین افزایش قیمت 10 تا 15درصدی قیمت 30 شرکت دارویی خبر داد و اسامی 6 شرکتی که بین 7 تا 40 درصد افزایش قیمت گرفته اند را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،در حالی موضوع افزایش قیمت دارو از ماها پیش مطرح شده که تاکنون آمار دقیقی از درصد افزایش قیمتها ، محصولات و شرکت هایی که موفق به اخذ مجوز افزایش قیمت شده اند، اعلام نشده است. از سوی دیگر برخی شرکت های دارویی حاضر در بازار سهام به رغم دریافت مجوز افزایش قیمت، در گزارش عملکرد 6 ماه اول سال به دلایلی چون لحاظ کردن از قبل این افزایش قیمت در بودجه، عدم اثر این رویداد در سود آوری ، تعویق در اعلام تعدیل سود و موکول کردن این رویداد مهم به آینده و ... پیش بینی سود هر سهم را تعدیل نکرده اند.

این درحالی است که بعد از توقف حدود 5 ماهه روند افزایش قیمت محصولات دارویی تولید داخل ، تجزیه و تحلیل قیمت محصولات دارویی بر اساس رویه و فرمول مشخصی در نهادهای تصمیم گیر، شروع و بعد از بررسی بر روی تک تک اقلام دارویی، تصمیم گرفته شد تا فقط به محصولات داخلی که با زیان تولید می شوند، اجازه افزایش قیمت داده شود.

در این باره پیگیری های چندین روزه و متعدد بورس پرس از مقامات مسئول در مورد جزئیات بیشتر افزایش قیمت برخی محصولات دارویی نتیجه داد و مشخص شد تعدادی از شرکت های دارویی حاضر در بورس بین 7 تا 40 درصد افزایش قیمت گرفته اند.

براساس این گزارش، یک مقام مسئول در یکی از نهادهای تصمیم گیر در این باره گفت: با درنظر داشتن معیارهایی و بعد از بررسی های لازم ، به حدود 6 شرکت مجوز افزایش قیمت برخی محصولات از حداقل 7 تا حداکثر 40 درصدی داده شده است.

وی ادامه داد: این شرکت ها شامل دارویی امین  و کوثر با افزایش قیمت 30 تا40 درصدی، اسوه با 30 تا 35 درصدی، زهراویی با 10 تا 15 درصدی، فارابی با 30 تا 35 درصدی و ایران دارو با 20 تا 25 درصد هستند. البته این افزایش قیمت ها مربوط به برخی محصولات تولید داخل است.

به گفته وی شرکت های دیگری هم مجوز افزایش قیمت محصولات تولید داخل را گرفته اند اما میانگین افزایش قیمت 30 شرکت دارویی بین 10 تا 15 درصد بوده است.

این مقام مسئول گفت: به دلیل لزوم حفظ آرامش در بازار محصولات دارویی و تلاش مسئولان برای جلوگیری از اثر روانی افزایش قیمت محصولات ،بهتر است از ارایه توضیحات کامل مانند زمان اجرای این افزایش قیمت ها ، نام محصولات دارویی و فهرست کامل شرکت ها خودداری و اجازه داده شود تا به مرور این افزایش قیمت ها اعلام شود.

انتهای پیام 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ