کد خبر: ۶۵۲۱
۱۰:۵ - ۱۳۹۳/۸/۲۰

برنامه های جدید

برنامه های جدید " وصندوق " اعلام شد

عضو هیأت مدیره سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی برنامه های جدید این شرکت هزار و ۴۴۰ میلیارد تومانی را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سعید شیرزادی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اینکه شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری طی 10 ماه گذشته و با روی کار آمدن تیم جدید مدیریتی، استراتژی‌های آینده خود را در قالب برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت تدوین کرده است، اظهار داشت: برنامه استراتژیک ارتقای سطح فعالیت‌ها، در هیأت مدیره سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری به تصویب رسیده است. در این برنامه بلندمدت، یکی از اهداف این است که «وصندوق» در مقایسه با سایر رقبا به یکی از بزرگترین هلدینگ‌های سرمایه گذاری کشور تبدیل شود و هم‌گام با بازار نیز حرکت کنند.

معاون امور سرمایه‌گذاری شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه نگاه مدیران سازمان به سهام وصندوق بسیار دقیق و موشکافانه است، گفت: طی 10 ماه گذشته همواره با نگاه حمایتی از طریق افزایش فعالیت‌ها و سودآوری پروژه‌ها، برنامه‌های صندوق پیش رفته است. طی این مدت خوشبختانه دو زیرمجموعه زیان‌ده با اصلاح ساختارها و قراردادها به سوددهی رسیدند و روند سودآوری آنان نیز هم‌چنان تداوم خواهد یافت.

وی با اشاره به فولاد اکسین که یکی از زیرمجموعه‌های سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری است، گفت: این شرکت فولادی یکی از مدرن‌ترین کارخانجات فولادی و باارزش‌ترین دارایی هلدینگ به شمار می‌رود و به جرأت می‌توان گفت که نمونه آن در خاورمیانه وجود ندارد.

معاون این مجموعه بزرگ فعال در بازار سرمایه از تکمیل زنجیره تولید فولاد با سرمایه‌گذاری‌های آینده خبر داد و گفت: در پروژه بعدی هلدینگ، صبافولاد خلیج فارس که 4.5 میلیون تن ظرفیت تولید فولاد دارد، در فاز اول پیشرفت خوبی داشته و فاز دوم آن نیز بلافاصله آغاز خواهد شد.در این پروژه چند شرکت سرمایه گذاری و فولادی ابراز تمایل برای سرمایه‌گذاری کردند که با در نظر گرفتن شرایط و انتفاع هر دو طرف، بهترین شریک را برای اتمام این پروژه به کار خواهیم گرفت.

شیرزادی در خصوص جزئیات بیشتر این اقدام تأکید کرد: قیمت‌گذاری پروژه ظرف یک تا دو ماه آینده انجام شده و با شریک سرمایه گذار وارد مذاکره خواهیم شد.

این مقام مسئول در سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری همچنین از اصلاح پرتفوی هلدینگ خبر داد و گفت: هم‌اکنون لازمه خرید و ورود به یک شرکت سنگ‌آهنی برای ما محسوس است و در این خصوص یک شرکت معدنی فعال را به زیرمجموعه‌های خود اضافه خواهیم کرد.

وی با اشاره به دیگر زیرمجموعه‌های شرکت از جمله پتروشیمی جم گفت: این پتروشیمی جزو باارزش‌ترین مجموعه‌های پتروشیمی کشور است که با ظرفیت تولیدی مناسبی به فعالیت خود ادامه خواهد داد که با افزایش ظرفیت اسمی و پیشرفت پروژه‌ها سودآوری آن قطعاً رو به رشد خواهد بود.

شیرزادی همچنین وعده داد در نیمه اول سال 94 شرکت پتروشیمی جم به ظرفیت اسمی مورد انتظار و بالایی برسد.

وی با اشاره به اینکه شرکت نفت پاسارگاد و نفت ایرانول از جمله دیگر دارایی‌های بورسی سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری هستند، گفت: این دو شرکت سودآوری خود را بسیار محافظه‌کارانه به بازار اعلام کرده‌اند که در آینده با تعدیل مثبت، بازار هم منتفع خواهد شد.

معاون سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری همچنین از تشکیل کمیته بازارگردانی برای شرکت‌های زیرمجموعه از جمله پتروشیمی جم، نفت ایرانول، ایران یاسا تایر و رابر و نفت پاسارگاد خبر داد و گفت: تمام شرکت‌های زیرمجموعه با توجه به پروژه‌هایشان قطعاً به ارزش ذاتی نزدیک خواهند شد.

وی گفت: با توجه به شرایط پیشرفت و پروژه‌های شرکت یاساتایر و رابر در گام اول 400 درصد افزایش سرمایه به تصویب رسید و امیدواریم در آینده نزدیک افزایش سرمایه بیشتری برای این شرکت به تصویب برسد؛ مدیران جدید شرکت پروژه جدیدی را برای تولید لاستیک خودرو آغاز خواهند کرد.

شیرزادی با اشاره به اینکه از دیگر شرکت‌های فعال در بازار سرمایه، نوآوران مدیریت سبا است که پرتفوی سود آوری را در اختیار دارد، گفت: قطعاً با افزایش سرمایه این شرکت حضور فعال‌تری در بازار سهام خواهیم داشت.

وی در خصوص فاصله قیمتی سهام «وصندوق» با ارزش و دارایی‌های آن گفت: اکنون این هلدینگ کمتر از 60 درصد ارزش دارایی‌ها معامله می‌شود که امیدواریم این فاصله زیاد با توجه به چشم‌انداز فعالیت‌های شرکت جبران شود. یکی از نکات مهم، اعلام پیش‌بینی سود برای سال آینده است که بسیار محافظه‌کارانه دیده‌ایم و به دنبال همین روند، کف ای‌پی‌اس به بازار اعلام شده است و منافع سهامداران در آینده با تغییرات هلدینگ همراه خواهد شد.

وی با بیان اینکه 95 درصد پیش‌بینی اعلام‌شده به بازار از محل سود عملیاتی است، گفت: مصمم هستیم تا با به کارگیری دارایی‌های باارزش خود، سود به سرمایه گذاران خود اعلام کنیم، بنابراین فعالیت زیرمجموعه‌های خود را محرکی برای سودآوری بیشتر شرکت می‌دانیم.

شیرزادی همچنین از ورود یک شرکت جدید از زیرمجموعه‌های وصندوق به بورس خبر داد و گفت: شرکت صبا آرمه که چندین پروژه ساختمانی و سودآور دراختیار دارد، ظرف یک یا دو سال آینده پس از انجام اقدامات و مطالعات لازم وارد بورس خواهیم کرد و نتیجه این اقدامات و مطالعات نیز ظرف دو یا سه ماه آینده اعلام خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به تأثیر کاهش قیمت نفت بر صنعت روانکار، گفت: بسیاری از سرمایه‌گذاران بر این باورند که کاهش قیمت نفت منجر به کاهش سودآوری نفت ایرانول می‌شود، در حالی که کاهش قیمت نفت تأثیر مستقیمی در کاهش قیمت تمام‌شده داشته و به دنبال آن افزایش سودآوری این روانکار محقق می‌شود.

انتهای پیام
 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ