کد خبر: ۶۵۶۵۷
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۶/۸/۶

انتقاد رئیس بانک مرکزی سابق و نماینده مجلس فعلی از بنگاهداری بانک ها

انتقاد رئیس بانک مرکزی سابق و نماینده مجلس فعلی از بنگاهداری بانک ها

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از دارایی بانک ها به دارایی سمی تبدیل شده،گفت: دولت در بنگاهداری بانک ها سهیم است .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمود بهمنی درخصوص بنگاهداری بانک ها به خانه ملت گفت: در حالی دولت بابت بدهی به بانک ها، کارخانه واگذار کرد که بیشتر کارخانه های واگذار شده، زیانده بودند و این موضوع به چالشی برای بانک ها تبدیل شده است.

وی با اشاره به سهیم بودن دولت در موضوع بنگاهداری بانک ها ادامه داد: گاهی بانک ها برای وصول مطالبات، کارخانه ها را  تملیک می کنند در صورتی که اگر کارخانه ها عملکرد مناسبی داشتند مالکان به کار ادامه می دادند. بنابراین در اثر این فرایند بانک ها با هزینه هایی نیز روبرو می شوند.   

این نماینده مجلس افزود: مطالبات بانک ها یا بخش قابل توجهی از دارایی بانک ها به دارایی سمی و کم بازده یا حتی بی بازده تبدیل شده است.طرح های نیمه کاره بالا بوده و حدود 600 هزار میلیارد تومان برآورد می شود، بودجه دولت محدود است و تنها می توان حدود 35 هزار میلیارد تومان منابع مالی برای انجام پروژه های عمرانی هزینه کرد. بنابراین باید واگذاری کارخانه ها صرفا به بخش خصوصی باشد.

بهمنی تصریح کرد: نباید ارزیابی ها در زمینه تعیین قیمت برای واگذاری شرکت ها به نحوی باشد که مشتری برای کارخانه پیدا نشود. بنابراین دولت باید با حسن نیت، این جسارت را داشته باشد که واگذاری شرکت ها بصورت صحیح انجام شود تا به درآمد قابل توجه دست یابد. با طی کردن روند واگذاری صحیح، دولت می تواند از دارایی های بی بازده رها شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ