کد خبر: ۶۵۶۸۰
۱۳:۳ - ۱۳۹۶/۸/۶

پیش بینی نماینده زن مجلس از بورس با اعلام رشد حبابی شاخص !!!

پیش بینی نماینده زن مجلس از بورس با اعلام رشد حبابی شاخص !!!

عضو زن کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به ارزیابی شرکت های بورسی در آبان ماه و رشد حبابی شاخص که تنها 12درصد رشد کرده ، از سرمایه گذاران درخواست کرد با تامل اقدام به سرمایه گذاری کنند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در ادامه اظهارات قابل تامل برخی از نمایندگان مجلس درباره بازار سرمایه که متاسفانه با مطالبی کم عمق و گاه عجیب و به دور از واقعیت اعلام می شود، معصومه آقاپور علیشاهی در خصوص وضعیت بورس در نیمه دوم سال به خانه ملت گفت: تجربه بیانگر این است معمولا هر ساله در آبان ماه وضعیت بازار سرمایه مثبت ارزیابی می شود که متاثر از دلایل مختلف است.می توان بر اساس تجربیات عنوان کرد شاخص بورس ( که طی سال اخیر حدود 12 درصد رشد کرده) در این مقطع زمانی بصورت حبابی است. البته گزارش های عملکرد نیمه اول سال شرکت ها نیز معمولا در این مقطع زمانی ارائه می شود.

وی با بیان اینکه هدایت نقدینگی باید بصورت متوازن در بخش های مختلف اقتصادی باشد، تصریح کرد: باید پذیرفت مردم برای سرمایه گذاری و هدایت نقدینگی به نوعی در بلاتکلیفی قرار دارند. این در حالی است که برای توسعه اقتصاد باید برنامه ریزی مشخصی برای هدایت نقدینگی وجود داشته باشد.

این نماینده زن مجلس افزود: شرکت های بورسی با ارائه گزارش های عملکردی مثبت در نیمه اول سال، قصد دارند نقدینگی موجود در بازار را جذب کنند. البته هدایت نقدینگی به سوی بازار سرمایه، اگر براساس مکانیزم صحیحی باشد تاثیرات مثبت در اقتصاد را به همراه دارد.

آقاپور علیشاهی ادامه داد: اکثریت شرکت ها به دلیل برخی مقررات نادرست و وجود موانع در بخش تولید با مشکل سرمایه در گردش روبرو هستند و هدایت نقدینگی به شکل مذکور باعث می شود وضعیت سرمایه در گردش تقویت شود.   

وی با بیان اینکه مردم بصورت آگاهانه اقدام به سرمایه گذاری کنند، از سرمایه گذاران درخواست کرد با تامل و استفاده از مشاوره های تخصصی مالی اقدام به سرمایه گذاری کنند چرا که بیشتر گزارش های مالی ارائه شده از سوی شرکت های بورسی تاکنون مورد تایید شرکت های حسابرسی قرار نگرفته اند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» ناشناس | ساعت ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۶/۸/۶
16
0
پاسخ
درود. شاخص حبابی است زیرا اکثر سهام در دو سال گذشته که شاخص 89000 بود 50-تا 70درصد ریزش و نزول کردن بخصوص سهام گروه خودرویی و بانکی .یعنی الان عدد شاخص باید بین 40000تا 44000 باشد ولی 87000 است یعنی شاخص حبابی شدید است.
» علی | ساعت ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۶/۸/۶
7
0
پاسخ
افرین.اولین مسئولیکه بعد سه سال فعالیتم در بورس واقعیتی بیاد کرد..بعغد بگن شاپور محمدی یا قالیباف چیزی بلدن .بلدن بلوک بزنند شاخص را برده اند اندازه برج میلاد اما صنایع ما در 2 متری کف زمین قرار دارند
» هادی | ساعت ۲۱:۵ - ۱۳۹۶/۸/۶
0
1
پاسخ
ما که تفریحی نداریم شما هم بورس خراب کنید .
» محمد | ساعت ۱۷:۷ - ۱۳۹۶/۸/۷
8
0
پاسخ
فرمول شاخص رو ارتباط دادن به چند شرکت شاخص ساز مثل فارس وهمراه اول و چند تا دیگه و براحتی با همین چند شرکت حتی اگر 99/9% درصد شرکتها نزولی و منفی باشن براحتی با فقط یک شرکت فارس شاخصو مثبت نشون میدن. و این رویه در دوسال گذشته به بلوکزنی معروف شده است.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ