کد خبر: ۶۵۶۹۴
۰:۰ - ۱۳۹۶/۸/۷

گزارش رئیس به وزیر از بورس / بازگشایی 30 نماد متوقف با شروط خاص
توسط محمدی:

گزارش رئیس به وزیر از بورس / بازگشایی 30 نماد متوقف با شروط خاص

رییس سازمان بورس در دیدار با وزیراقتصاد ، گزارشی از وضعیت بازار سرمایه ارایه کرد و از برنامه بازگشایی 30 نماد متوقف با شروطی خاص خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در دیدار عصر دیروز مسعود کرباسیان با رئیس و هیات مدیره سازمان بورس و مدیران عامل و اعضای هیات مدیره ارکان بازار سرمایه ، شاپور محمدی ، گزارشی از وضعیت بازار سرمایه داد و گفت: دستورالعمل های پذیرش اوراق بهادار در بورس تهران و فرابورس،نحوه انجام معاملات و افشای اطلاعات اصلاح شده و فرآیند اجرایی شدن آن آغاز شده و این امیدواری وجود دارد در کوتاه ترین زمان ممکن دستورالعمل توقف و بازگشایی نمادها اصلاح و زمان توقف در محدوده زمانی ۶۰ تا ۹۰ دقیقه در مورد عموم نمادها اجرا شود.

وی در مورد بازگشایی 30 نماد متوقف بورسی اظهار امیدواری کرد با مصوبه اخیر سازمان در راستای اصلاح قوانین، نمادها با اعلام شروطی خاص بازگشایی شوند.

گزارشی از صندوق تازه

این مقام مسئول درخصوص راه اندازی صندوق تثبیت بازار سرمایه گفت: راه اندازی صندوق تثبیت بازار سرمایه در مدت اخیر انجام شده و طی دو هفته گذشته این صندوق مطابق ماده ۲۸ قانون رفع موانع تولید، به وظیفه عمل کرده است.برای اولین بار در تاریخ بازار سرمایه صندوق تثبیت با پشتوانه قانون وارد ثبات بخشی به بازار سرمایه شده،در شرایطی که در طی مدت گذشته پیش بینی می شد جریانات سیاسی بازار را با کنش منفی همراه کند اما رفتار منطقی بازار و عملکرد قانونی این صندوق توانست ریسک را کنترل کرد.

محمدی به پذیرش مجدد اوراق خزانه اشاره کرد و یکی دیگر از فعالیت های اخیر سازمان بورس را اصلاح و تدوین کارمزد ناشی از معاملات برشمرد و گفت: در حال حاضر کارمزد معاملات تا حد زیادی کاهش یافته که این موضوع به افزایش رونق معاملات و روان تر شدن بازار کمک شایانی می کند.البته بازار گردان ها طبق قانون رفع موانع تولید درخصوص پرداخت ۰.۵ درصد مالیات معاف هستند که به تبع آن کارمزد و هزینه های آن ها کمتر است.

وی افزود: از دیگر فعالیت های سازمان طی این مدت تدوین و تصویب مقررات مربوط به تاسیس صندوق ارزی است و دستور العمل آن از سوی هیئت مدیره سازمان ابلاغ شده است. همچنین دستور العمل مربوط به موسسات رتبه بندی نیز تدوین شده که در این خصوص حدود 3 موسسه رتبه بندی با شرکای خارجی فعالیت کرده و دارای مجوز هستند. تعدادی دیگری از این شرکت ها نیز درخواست را ارائه داده که پیش بینی می شود تا پایان سال مجوزهای لازم به این شرکت ها داده شود. 

الزام به وجود بازارگردان ها

رییس سازمان بورس در خصوص الزام به وجود بازارگردان ها نیز گفت: بحث بازارگردانی نیز طی این مدت از مباحث مهم این سازمان بوده است. پیش تر شرکت ها که به بازار سهام وارد می شدند بدون حضور بازار گردان ها فعالیت داشتند که طبق دستورالعمل جدید، هر شرکت یا موسسه برای ورود به بازار سهام ملزم به معرفی یک بازار گردان است.

محمدی با اشاره به فعالیت در حوزه صندوق ها اظهار داشت: صندوق های خطرپذیر در زمینه تامین مالی شرکت های دانش بنیان فعال هستند. در همین زمینه روز گذشته سومین صندوق خطرپذیر مجوز فعالیت را دریافت کرد.پیش تر صندوق ها بیش از ۸۰ درصد از سپرده ها را در بازار پول سرمایه گذاری می کردند اما در حال حاضر این رقم به ۵۰ درصد کاهش یافته است.

وی عنوان کرد: در سازمان بورس اصلاح رفتار صندوق ها بطور کامل انجام شده به عنوان مثال درخصوص افشای فعالیت آنها، فاصله زمانی را به حداقل رسانده ایم. علت این موضوع نیز صیانت از حقوق افرادی است که در این صندوق ها سرمایه گذاری کرده اند، تا اجازه داده نشود معاملاتی از قبیل معاملات ضربدری در این صندوق ها رخ دهد.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» ناشناس | ساعت ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۸/۷
0
0
پاسخ
بانک پاسارگاد بدلیل انچه سازمان ابهام در ارایه اطلاعات می نامد یکسال است بسته است این بانک حتی گزارشات حسابرسی شده 6 ماهه 95 را منتشر نکرد که جرم محرز است اگر این بانک جرمی انجام داده چرا در این مدت طولانی به دادگاه معرفی نشده و اگر عملکرد آن درست بوده چرا نماد آن بازگشایی نمی شود؟
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ