کد خبر: ۶۵۶۹۶
۰:۵ - ۱۳۹۶/۸/۷

رضایت وزیر اقتصاد از شرایط فعلی بورس و چند درخواست از مدیران بازار سرمایه

رضایت وزیر اقتصاد از شرایط فعلی بورس و چند درخواست از مدیران بازار سرمایه

وزیر اقتصاد با ابراز رضایت از شرایط فعلی بورس و حمایت توسعه بازارسرمایه ، درخواست هایی از مسئولان و مدیران سازمان بورس و ارکان بازار مطرح کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مسعود کرباسیان که بعد از بازگشت از جمهوری آذربایجان ، عصر دیروز جلسه ایی با رئیس و هیات مدیره سازمان بورس و مدیران عامل و اعضای هیات مدیره ارکان بازار سرمایه برگزار کرده بود، با ابراز رضایت از شرایط فعلی و آرامش حاکم بر بازار سرمایه گفت: نوسانات نرخ ارز تلاطم هایی به بازار ارز وارد کرد ولی بازار سرمایه همچنان از آرامش برخوردار است.

وی با اشاره به نقش پراهمیت بازار سرمایه ، ادامه داد: اولین اتفاقی که برای پول می افتد متوجه نقش بانک است ولی بانکها در حال حاضر توان بیشتری برای اینکار ندارند. بنابراین اولین تصمیم و تکلیف من، حذف بنگاه داری بانکها است و برای اینکار بانکها باید به بازار سرمایه متوسل شوند. همچنین طبق قانون رفع موانع تولید، بانکها باید تا خرداد سال آینده ، دست از بنگاهداری بردارند و توقع جدی این است که بورس به این فرآیند کمک کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه صندوق ها برای بانکها ایجاد نشده بلکه شرکتها باید کنسرسیومی عمل کنند و صندوق تشکیل دهند، ادامه داد: انتظارم این است که بازار سرمایه نقش جدی در تامین مالی توسعه برعهده گیرد چرا که از مصوبه عرضه 3 میلیارد دلاری اوراق قرضه خارجی ، حتی یک سنت هم عرضه نشده است.

کرباسیان با بیان اینکه برای رسیدن به رشد اقتصادی 8 درصدی باید فکری جدی برای بازار سرمایه کنیم اظهار داشت: توسعه بازار سرمایه با تاکید بر طراحی و مهندسی ابزارهای مالی و کالایی توسعه بازار انرژی و عرضه نفت خام و فرآوردهای نفتی در بورس انرژی باید دنبال شود.

وی با اشاره به اینکه ایران یکی از قدیمی ترین سیستم های حسابداری دنیا را داشت، گفت: باید اقداماتی مانند اجرای حاکمیت شرکتی در شرکتهای بورس، ایجاد امکان مشارکت مردم با کاهش سود سپرده و جایگزینی بازار سهام، کمک به شفافیت بازار سرمایه، پوشش ریسک نوسانات کالا، تسهیل مالی در بازار اولیه، ارتقای شفافیت اطلاعات، تقویت مولفه های نظارتی، افزایش موسسات اعتبار سنجی، ارزیابی ریسک نوسانات ارز و تنوع سازی ابزارها در حوزه بازار سرمایه صورت گیرد.

کرباسیان بر الکترونیکی شدن زیرساخت های فناوری بورس، اتصال بورس ایران به بورسهای دیگر دنیا، تقویت ارتباط بورس کالا و ارتباط با گمرک و اعطای تسهیلات مالی و بانکی برای استفاده کنندگان از بورس کالا تاکید کرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» ناشناس | ساعت ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۸/۷
3
0
پاسخ
رضایت آقای وزیر مهم نیست مهم رضایت معامله گران است که رضایتی وجود ندارد
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ