کد خبر: ۶۵۷۱۹
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۶/۸/۷

جواب سازمان مالیاتی به کارگزاران حقیقی بیمه درخصوص پرداخت مالیات ارزش افزوده

جواب سازمان مالیاتی به کارگزاران حقیقی بیمه درخصوص پرداخت مالیات ارزش افزوده

سازمان مالیاتی به استعلام کانون کارگزاران بیمه درباره ابهامات مربوط به پرداخت مالیات ارزش افزوده این صنف پاسخ داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از فارس، هم اکنون 660 کارگزار بیمه شامل 200 کارگزار حقوقی و بیش از 400 کارگزار حقیقی در ایران فعال هستند.

یک کارگزار بیمه در این رابطه به خبرنگار فارس توضیح داد: کارگزاران بیمه عموما فعالیت واسطه‌گری در بازار بیمه دارند و قاعدتاً  کارگزاران حقیقی مشمول پرداخت مالیات ارزش افزوده نیستند، اما در زمینه پرداخت این مالیات از سوی کارگزاران بیمه وحدت رویه وجود نداشت.

وی افزود: این وضعیت ابهاماتی را ایجاد کرده بود، از جمله اینکه نمایندگی شرکت‌های بیمه بعضا مالیات ارزش افزوده را به حساب کارگزاران واریز می‌کردند و سازمان مالیاتی هم مطالبه می‌کرد، در حالی که کارگزار در جریان نبود.

از این رو، با استعلام از سازمان امور مالیاتی مشخص شد کارگزاران حقیقی مشمول پرداخت مالیات ارزش افزوده نیستند، البته کارگزاران دارای درآمد بالای یک میلیارد تومان مشمول این استعلام نمی‌شوند و همانند کارگزاران حقوقی باید مالیات ارزش افزوده را بپردازند.

این کارگزار بیمه تصریح کرد: استعلام مربوطه به شرکت‌های بیمه ابلاغ شده و از این پس کارگزاران پول‌هایی که تحت عنوان مالیات ارزش افزوده به حساب بیاید را می‌توانند به نمایندگی‌‌ها عودت دهند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» a.l | ساعت ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۲/۳۰
0
0
پاسخ
سلام وقت بخیر خواهش می کنم من راراهنمایی کنید
من به مدت سه سال نماینده شرکت بیمه بودم اذرماه 99ازشرکت مذبور انصراف دادم ودراین مدت سه سال شرکت بیمه بابت مالیات ارزش افزوده باوجودپی گیری های زیاد به من پولی پرداخت نکرده است وحالا میگن ما خودمون ارزش افزوده را می خواهیم به دارایی پرداخت کنیم من ازچند شرکت سوال کردم گفتن شرکت بیمه گر نمی تواند ارزش افزوده نماینده راخود شرکت بیمه گر به دارایی واریز کند وموظف هست ماهانه به نماینده پرداخت بکنند می خواستم اگه ممکنه بخشنامه یا ماده قانونی اگر وجود دارد رابه من اعلام فرمایید البته من ارزش افزوده راخودم ازجیبم پرداخت کردم خواهش می کنم اگر ممکنه کمکم کنید تا حقم راازشرکت بگیرم متشکرم
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ