کد خبر: ۶۵۷۴۳
۸:۵۹ - ۱۳۹۶/۸/۸

دلایل آتش سوزی اخیر پالایشگاه تهران اعلام شد
توسط نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس:

دلایل آتش سوزی اخیر پالایشگاه تهران اعلام شد

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس با انتقاد از سیر صعودی حوادث بخش صنعت، دلایل آتش سوزی اخیر پالایشگاه تهران را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، هدایت الله خادمی در خصوص بازدید جمعی از اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از پالایشگاه نفت تهران و بعد از حادثه آتش سوزی روز جمعه که منجر به فوت 7 نفر شد به خانه ملت گفت: متأسفانه بر اثر آتش سوزی یکی از واحدهای پالایشگاه نفت تهران 7 نفر کشته و یک نفر زخمی شده است.

وی با اشاره به بازدید میدانی هیأت اعزامی مجلس به این پالایشگاه گفت: در نشست با مدیران و مسئولان پالایشگاه نفت تهران گزارشی از شرح حادثه آتش سوزی ارائه شد اما باید توجه کرد که معمولا در اتفاقات صنعتی دو موضوع اصلی مشهود است که عبارت است از نقص در تجهیزات و ماشین آلات یا اینکه خطای انسانی صورت گرفته است.

این نماینده مجلس افزود: با توجه به گزارشات ارائه شده از سوی مسئولان پالایشگاه نفت تهران، احتمال می‌دهم به دلیل ضعف در نظارت و عدم رعایت ایمنی در حین کار و همچنین عدم آموزش پرسنل آتش سوزی رخ داده است.

خادمی ادامه داد: در چند سال گذشته حوادث سیر صعودی داشته و حتی امروز نیز در شرکت ملی حفاری آتش سوزی صورت گرفته که این اتفاقات بیانگر این است که ایمنی رعایت نشده  و نیروی انسانی انگیزه لازم را برای کار کردن ندارد این در حالی است که باید حمایت‌های لازم و همچنین آموزش‌ها انجام شود تا کارکنان واحدهای صنعتی با انگیزه بیشتر به فعالیت خود ادامه دهند.

وی با بیان اینکه عدم تعیین تکلیف نیروهای مدت معین، موقت و پیمانکار در بروز حوادث نقش داشته ، ادامه داد: بر اساس گزارشات، مدیرعامل پالایشگاه نفت تهران در مدت اخیر تغییر کرده و در فاصله این جابه جایی مدیرعامل دو الی سه روز شرکت مسئول مشخصی نداشته و به نوعی حالت سرگردانی نیز در این واحد صنعتی وجود داشته و شرکت حالت رها شده داشته است.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس افزود: در پالایشگاه به آینده نگری و به موضوع مدیرسازی توجه نشده و نکته دیگر اینکه در 4 سال گذشته در بخش صنعت اتفاقات روند صعودی چشمگیری داشته که این روند مناسب نیست. مقرر شده گزارشی جامع و کارشناسی در مورد علت آتش سوزی در یکی از واحدهای پالایشگاه نفت تهران آماده و به کمیسیون انرژی مجلس ارائه شود.

خادمی افزود: بر اثر حوادث بخشی از هموطنان ما جان خود را از دست می‌دهند این در حالی است که با رعایت مقررات و ایمنی می‌توان مانع این کار شد و نکته دیگر اینکه روند صعودی حوادث در بخش صنعت باعث از بین رفتن آبروی صنعتی ایران می‌شود.

انتهای پیام
 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ