کد خبر: ۶۵۷۵۳
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۶/۸/۸

۳ مانع اصلی در توسعه صنعت خودرو و رتبه ۱۲ ایران در جهان
عضوکمیسیون صنایع ومعادن مجلس اعلام کرد:

۳ مانع اصلی در توسعه صنعت خودرو و رتبه ۱۲ ایران در جهان

عضوکمیسیون صنایع ومعادن مجلس با اعلام ۳ مانع اصلی در توسعه صنعت خودرو ،گفت: صنعت خودرو ایران با رتبه جهانی ۱۲ تولید، شرایط مناسبی در بازار بین المللی دارد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ولی ملکی درباره وضعیت صنعت خودرو در کشور به اشتغال مستقیم یک میلیون نفر در این صنعت اشاره کرد و به خانه ملت گفت: 1.5 تا 2 درصد رشد اقتصادی نتیجه تولید و توسعه در صنعت خودرو است. در این میان به جای مقایسه صنعت خودرو ایران و استرالیا که تعطیل شده ، باید با صنعت خودرو کره جنوبی قیاس کرد که 2.5 برابردرآمد صادرات نفتی ایران، صادرات خودرو دارد.

وی ادامه داد: در دوره سازندگی، تحول مناسبی در صنعت خودرو ایجاد و خودرو سمند روانه بازار شد اما سایه سیاست از جمله تحریم ها توسعه صنعت خودرو را در این مقطع کند کرد. همچنین نوسان نرخ ارز بزرگترین عامل ایجاد چالش های صنعتی بوده و زمانی که کشور ثبات ارزی نداشته باشد نمی توان انتظار سرمایه‌گذاری مطمئنی داشت.

ملکی با بیان اینکه یکی از موانع توسعه خودرو دخالت دولت به عنوان تصدی گر است، ادامه داد: رتبه صنعت خودروسازی ایران در جهان 12 بوده و از نظر تیراژ خودرو در شرایط مناسبی در بازار بین المللی قرار داریم.

انتهای پیام
 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ