کد خبر: ۶۵۷۷۸
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۶/۸/۹

۱۰۰۰ شرکت وابسته به وزارت تعاون تخلف کرده اند/ فراخوان وزیر به صحن مجلس
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس :

۱۰۰۰ شرکت وابسته به وزارت تعاون تخلف کرده اند/ فراخوان وزیر به صحن مجلس

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به عدم ارایه اطلاعات مالی و تخلف حدود۱۰۰۰ شرکت وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از طرح سئوال وزیر در صحن مجلس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به اینکه شفافیت مخصوصا"شفافیت اطلاعات بنگاه ها از موضوعات مهم اقتصاد و مصوبه مجلس است به خانه ملت، گفت: طبق قانون ، همه بنگاه های فعال در اقتصاد باید اطلاعات مالی مانند ترازنامه و گزارش حسابرسی را در سامانه کدال سازمان بورس افشا کنند.

وی ادامه داد:با تصویب قانونی به نام شفافیت اطلاعات بنگاه های اقتصادی در مجلس این انتظار ایجاد شد بخش عظیمی از مجموعه های اقتصادی اطلاعات خود را افشا کنند و بر این اساس باید مجموعه شرکت های وابسته به شهرداری ها،صندوق های بازنشستگی،بنگاه های اقتصادی مربوط به نیروهای مسلح، نهاد های انقلاب اسلامی و خیریه ها صورت های مالی خود را  افشا کنند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه حدود 7هزار خیریه در کشور فعالیت می کنند که صورت های مالی را افشا نمی کنند،گفت: در این خصوص از وزرا و مسئولان مربوطه سئوالاتی مطرح شد و با توجه به اینکه تعداد شرکت های زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بالا است در کمیسیون اقتصادی از ربیعی سئوال مطرح شد که پاسخ های وزیر قانع کننده نبود.

پورابراهیمی افزود:حدود 1000 شرکت وابسته به وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی فعالیت دارند و اطلاعات مالی را افشا نکرده اند که عدم اجرای قانون و تخلف وزارتخانه محسوب می شود و در  در این زمینه از وزیر در صحن سئوال می شود.

پایان پیام
 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» دکتر | ساعت ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۶/۸/۹
0
0
پاسخ
هر دو از این باغ بری میرسد!
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ