کد خبر: ۶۵۷۹۳
۹:۱۵ - ۱۳۹۶/۸/۱۰

چند آمار مهم از لایحه بودجه ۹۷ اعلام شد/ نفت ۵۰ دلار و تورم تک رقمی
توسط رئیس سازمان برنامه و بودجه:

چند آمار مهم از لایحه بودجه ۹۷ اعلام شد/ نفت ۵۰ دلار و تورم تک رقمی

رئیس سازمان برنامه و بودجه از تقدیم بودجه ۹۷ به مجلس قبل از ۱۵ آذر خبر داد و آمارهای مهمی از این سند استراتژیک اعلام کرد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدباقر نوبخت با حضور در برنامه تیتر امشب شبکه خبر، با ارایه جزییاتی تازه از لایحه بوددجه 97 و اعلام زمان تقدیم آن به مجلس قبل از 15 آذر اظهار داشت: نرخ دلار هنوز قطعی نشده اما قیمت نفت 50 دلار در نظر گرفته شده است. همچنین رشد اقتصادی 6 تا 7 درصد و تورم، تک رقمی و 9 درصدی خواهد بود .

وی ادامه داد: برای سه ماهه اول 7 درصد بدون نفت رشد اقتصادی داشتیم و از زمستان سال گذشته، رشد ساختمان مثبت بود و رشد سرمایه گذاری در سالهای قبل منفی اما در سال 7.1 درصد مثبت بود. در این میان با توجه به اینکه مسکن می تواند به عنوان پیشران رشد و رونق باشد،در سه ماهه اول 2.6 درصد معاملات و 6.8 درصد معاملات رونق داشته باشد که در صورت ادامه جهشی در رشد اقتصادی ایجاد خواهد کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: درخصوص طرح‌های عمرانی از 4 هزار و 131 پروژه به ارزش 45 هزار و 390 میلیارد تومان در دست واگذاری است که از این مبلغ، میزان سرمایه گذاری اولیه آن برآورد شده و از محل این واگذاری صرفه‌جویی معادل سالانه 4 هزار و 386 میلیارد تومان می شود و مبلغ کل صرفه‌جویی به تفکیک پروژه‌های ملی و منطقه‌ای 69 هزار و 500 میلیارد تومان است.

نوبخت افزود: در واگذاری‌ها از ظرفیت‌های متنوع قانونی که در اختیار دولت قرار گرفته استفاده شد اما هنوز نیازمندیم برای برخی دیگر از این ظرفیت‌ها از مجلس اجازه قانونی بگیریم.

به گفته وی حقوق کارمندان دولت تا یکی دو درصد بیش از نرخ تورم تعیین شده و وعده افزایش 10 درصدی حقوق در سال آینده عملی خواهد شد. همچنین هدفمندی یارانه ها در بودجه 97 اصلاحاتی خواهد داشت تا بیشتر به افراد نیازمند پرداخت شود.

وی افزود: با توجه به وضعیت فعلی اعتبارات عمرانی و جاری و فزاینده بودن اعتبارات جاری ما نمی توانیم کاری بکنیم و بخش زیادی از اعتبارات عمرانی نیز در تسخیر اعتبارات جاری است و از بودجه 306 هزار میلیارد تومانی که تقدیم مجلس کردیم، مجلس هزینه‌های جاری را به 346 هزار میلیارد تومان رساند و باید توجه کرد هر مقدار بودجه جاری را افزایش دهیم کم می آوریم و برای حل مشکل پروژه‌های عمرانی یا باید بخشی از آنها را واگذار کنیم یا باید بتوانیم همین مبلغ محدودی را که در اختیار داریم به کار گیریم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: در واگذاری‌ها و اختصاص بودجه ها به تفکیک استانی و ملی، امیدواریم به سرعت بتوانیم بحث صدور اوراق مشارکت طرح‌ها را نیز پیش ببریم و آیین نامه این واگذاری‌ها نیز در دولت به تصویب رسید و سازمان برنامه و بودجه مطالعات آن را انجام داده است.

نوبخت ادامه داد: در ارتباط با برنامه‌هایی که در حال اجراست چندین موضوع را باید همزمان پیش ببریم و غیر از 4 هزار و 131 پروژه ملی و استانی که به شکل‌های مختلف واگذار و یا مشارکت بخش خصوصی در آن جلب شده 1418 طرح نیز در دست واگذاری داریم.
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: از مجلس می خواهیم ادامه لایحه مشارکت عمومی- خصوصی را با ملاحظات و همکاری خوب تصویب کند تا ما بتوانیم بقیه طرح‌ها را نیز با سرعت بیشتری واگذار کنیم.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ