کد خبر: ۶۶۰۱
۷:۳۰ - ۱۳۹۳/۸/۲۸

دلایل درج
در گفت وگوی بورس پرس با یک مقام مسئول اعلام شد:

دلایل درج"خکاشا"دربازارپایه فرابورس و محدوده قیمتی هرسهم

یک مقام مسئول با اعلام دلایل درج نام سایپا کاشان در بازار پایه فرابورس، از شرایط تعیین شده و محدوده قیمتی هر سهم این شرکت ۲۵۰ میلیارد تومانی خبر داد.

در پی درج نام شرکت تولید خودرو سایپا کاشان با نماد"خکاشا"به عنوان یکصد و هفتاد و دومین نماد معاملاتی در فهرست نرخ های بازار پایه فرابورس، یک مقام مسئول در گفت و گو با پایگاه خبری بورس پرس، ضمن اعلام دلایل این رویداد از شرایط تعیین شده و محدوده قیمتی هر سهم این شرکت وابسته به گروه سایپا خبر داد.

وی گفت: دلیل اول ناشی از زیان ده بودن شرکت و عدم امکان اعلام سودآوری در سال جاری بود. عامل دیگر هم مربوط به خواسته سهامدار عمده مبنی بر تمایل به حضور سایپا کاشان در بازار پایه و سپس انتقال آن به سایر بازارها بود. چرا که مسئولان ضمن اذعان به ظرفیت ها و جدید بودن ماشین آلات و آینده ایی روشن ، معتقدند چنین شرکت هایی باید آهسته و پیوسته حرکت کنند. 

وی با بیان اینکه زیان سایپا کاشان به اندازه زیان پارس خودرو نیست ، ادامه داد: از سوی دیگر به دلیل نامعلوم بودن نتایج مذاکرات و مشارکت یا عدم مشارکت سرمایه گذاران خارجی در صنعت خودرو ، سهامدار اصلی سایپا کاشان تصمیم گرفت تا این شرکت ابتدا در بازار پایه فرابورس حضور داشته باشد تا بعد از مشخص شدن نتایج، با شرایط واقعی تر مواجه و به جایگاه خود برسد.

وی در رابطه با زمان ، شرایط و قیمت مدنظر برای عرضه سهام این شرکت 250 میلیارد تومانی هم به بورس پرس گفت: زمان عرضه آن طی سال جاری و احتمالا" بعد از کسب نتایج مثبت خواهد بود. برای عرضه هم احتمالا" حدود 50 هزار سهم به قیمت تقریبی هر سهم 140 تومان واگذار خواهد شد ولی سهامدار عمده باید تا 5 درصد سهام سایپا کاشان را عرضه کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ