کد خبر: ۶۶۰۴
۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۸/۲۸

دلایل زیاندهی پارس خودرو و سه راهکار برای بهبود شرایط
در گفت وگوی بورس پرس با یک مقام مسئول اعلام شد:

دلایل زیاندهی پارس خودرو و سه راهکار برای بهبود شرایط

یک مقام مسئول دلایل اعلام زیان ۳۱۸ ریالی هرسهم پارس خودرو را اعلام کرد و گفت: افزایش سرمایه و تعریف محصولات جدید و رفع موانع همکاری با رنو فرانسه سه راهکاری هستندکه می توانند به خروج از این وضعیت کمک کنند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در پی انتشار گزارش عملکرد 6 ماهه شرکت پارس خودرو، مشخص شد این شرکت 677 میلیارد تومانی سود ۱۴ ریالی هر سهم را به زیان ۳۱۸ ریالی تغییر داده و با زیان انباشته ۵۰۴ میلیارد تومانی ، مشمول ماده۱۴۱قانون تجارت شده است.

در این رابطه یک مقام مسئول اظهار داشت: علت اصلی این وضعیت ناشی از عدم تولید محصولات اصلی شرکت مانند تندر 90 است. به طوریکه طی نیمه اول سال از پیش بینی فروش 155 هزار و 220 دستگاه ، فقط 55 هزار و 81 دستگاه معادل 35.4 درصد به فروش رسیده است. این عامل موجب شده تا هزینه های پارس خودرو افزایش و به زیان شرکت منتهی شود.

وی ادامه داد: علاوه براین مسئولان پارس خودرو خواهان افزایش تولید پراید کارمزدی شده اند که با توجه به شرایط گروه سایپا ، چنین درخواستی عملی نیست. بنابراین عدم تحقق برنامه ها و تولید و فروش محصول مخصوصا" تندر 90 باعث شده تا این شرکت با شرایط سختی مواجه شود.

این مسئول در برابر این سئوال که با توجه به اینکه پارس خودرو مشمول ماده 141 شده ،چه راهکارهایی می تواند موثر باشد؟ توضیح داد: علاوه بر افزایش سرمایه از محل آورده نقدی سهامداران (که از قرار گزارش توجیهی آن در حال تهیه است) ، باید محصولات جدیدی برای این شرکت تعریف شود تا از وابستگی به تولید فقط یک محصول یا وابستگی به شرکت مادر برای تولید کارمزدی خارج شود. همچنین نهایی شدن مذاکرات پارس خودرو با رنو فرانسه می تواند به بهبود شرایط پارس خودرو کمک کند.

وی در واکنش به این نکته که بهتر نبود افزایش سرمایه 239 درصدی از مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها در خرداد انجام نمی شد تا قیمت هر سهم خپارس از 247 تومان به 66 تومان نمی رسید؟ پاسخ داد: در این صورت زیانده شدن پارس خودرو زودتر ازاین موعد محرز می شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ