کد خبر: ۶۶۲۴
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۹/۱

 لایحه بودجه ۹۴ فردا به دولت می رود

لایحه بودجه ۹۴ فردا به دولت می رود

طبق اعلام معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، لایحه بودجه ۹۴ فردا به هیئت دولت ارائه خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم، محمدباقر نوبخت معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور که مسئولیت تدوین بودجه 94 را برعهده دارد طی هفته های اخیر بارها به خوش قولی این معاونت در تنظیم بودجه اشاره و تاکید کرده بود که بنا دارد لایحه بودجه 94 را به موقع به مجلس برساند.

البته نوبخت این را هم گفته بود که معاونت برنامه ریزی لایحه بودجه 94 را دوم آذرماه به هیات دولتو در موعد مقرر (نیمه آذرماه) به مجلس ارائه خواهد داد؛ معاون برنامه ریزی رئیس جمهور در همین ارتباط گفته است که بودجه هم اکنون در مراحل پایانی و تلفیقی است و ما انشاءالله در جلسه روز یکشنبه کلیات بودجه را رسیدگی می‌کنیم و به رای می‌گذاریم.

طبق اعلام نوبخت، روزهای پنجشنبه و جمعه گذشته هر وزارتخانه‌ای یک ساعت وقت داشته که درجریان آخرین جمع‌بندی بودجه قرار گیرد البته این جلسات با حضور وزرا بوده و در این جلسات نظرات آنها را در بودجه لحاظ شده است؛ علت برگزاری این جلسات پایانی برای تدوین بودجه این بوده که کمترین توقف بودجه در هیئت وزیران رقم بخورد.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور در بیان ویژگی‌ بودجه 94 گفته است که بودجه به روش عملیاتی تدوین شده و در این راستا قیمت تمام شده خدمات بسیار مهم است و لذا نیازمند آن هستیم که آموزش همه دستگاه‌ها را قبل از تکمیل این لایحه در دستور کار قرار دهیم. به همین جهت 2 هزار نفر ساعت آموزش توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به مسئولین تهیه و تنظیم بودجه در دستگاه‌های اجرایی و استانها داده شد.

نوبخت قبلاً گفته بود برای سال آینده دو بودجه دیگر از الان تهیه کردیم و الان سه بودجه برای 94 داریم؛ یک بودجه رکود است و بودجه ای که دوم آذر به دولت می رود و 15 آذر تقدیم مجلس می شود برای ادامه روند موجود است.

وی گفت: دو بودجه دیگر شامل شرایط بد است اکر مذاکرات به فرجام مورد نظر ایران منتهی نشود این بودجه در دستور کار قرار خواهد گرفت؛ همچنین برای شرایط دیگر که محتمل است و در صورت به نتیجه رسیدن مذاکرات و برداشتن تحریم ها با فاصله چند ماه در حوزه های نفتی و ارزی متناسب با گشایش های احتمالی بودجه دیگری تدوین شده که برنامه کشور را برای زمان افزایش درآمدهای نفتی و ارزی مشخص خواهد کرد.

نوبخت همچنین درباره قیمت نفت در بودجه سال آینده تاکید کرده است: در ادامه شرایط موجود دیگر به گونه ای نیست که نفت 100 دلاری را در بودجه ببندیم؛ همان زمان که نفت 104 دلار بود ما نفت 100 دلاری را در بودجه بستیم.

انتهای پیام/


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ