کد خبر: ۶۶۸۸۳
۹:۱۸ - ۱۳۹۶/۸/۱۴

تاثیر حذف دلار در آینده اقتصاد ایران از نظر نماینده مجلس

تاثیر حذف دلار در آینده اقتصاد ایران از نظر نماینده مجلس

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با استقبال از حذف دلار در مبادلات بین المللی گفت: با عملی شدن حذف دلار علاوه بر افزایش تمایل کشورها و عدم تاثیر تحریم ها، می توان به بازار دلار ضربه وارد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ناصر موسوی لارگانی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در دیدار با رئیس جمهور روسیه به حذف دلار در مبادلات اقتصادی به خانه ملت گفت:در این زمینه موافقتنامه های مالی وجود دارد که بسیاری از کشورها با اتکا به این پیمان های پولی توانسته اند رونق اقتصادی را رقم بزنند.

وی افزود: در حال حاضر ایران با چند کشور از جمله روسیه، ترکیه و هند مبادلات نفتی دارد که می تواند به جای استفاده از دلار در مبادلات با تغییر ارز به بازار دلار ضربه ای وارد کند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه تغییر ارز در مبادلات بین المللی باعث رونق اقتصادی کشورهای مورد توافق می شود،گفت: برای این کار لازم است بررسی های کارشناسی صورت بگیرد و کشورهای هم‌پیمان، ارز مشخصی جز دلار و یورو برای مبادلات اقتصادی در نظر بگیرند با این کار تحریم ها و فشارها نمی تواند بر رونق اقتصادی تاثیر منفی داشته باشد.پیمان های پولی در کوتاه مدت می تواند مشکلاتی چون تحریم را برطرف کند.

موسوی لارگانی ادامه داد: وقتی دو کشور مطرح روسیه و ترکیه موافقتنامه مالی را عملی کنند و موفقیت آمیز شود بسیاری از کشورها تمایل خواهندداشت با ایران در فضای جدید همکاری داشته باشند.بسیاری از کشورها نیاز به مواد اولیه از جمله نفت ایران دارند که در شرایط تحریمی مجبورند مواد مورد نیاز را به واسطه کشورهای مختلف خریداری کنند در صورتی که با پیمان پولی به راحتی می توانند مبادلات اقتصادی با ایران داشته باشند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ