کد خبر: ۶۶۸۹۳
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۶/۸/۱۴

پیش نویس برنامه توسعه خدمات فضای مجازی کودک منتشر شد

پیش نویس برنامه توسعه خدمات فضای مجازی کودک منتشر شد

وزیر ارتباطات همزمان با روز دانش‌آموز، دستور انتشار پیش‌نویس سند حمایتی و برنامه اقدام توسعه خدمات فضای مجازی کودک ونوجوان را صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران پویا، محمد جواد آذری جهرمی با اعلام انتشار پیش‌نویس سندحمایتی و برنامه اقدام توسعه خدمات فضای مجازی کودک و نوجوان،گفت: منتظر نقطه نظرات اندیشمندان در این زمینه هستیم.

بنابراین گزارش، در راستای فعالیت‌های وزارت ارتباطات در توسعه خدمات فضای مجازی مناسب کودکان و نوجوانان، این وزارتخانه همزمان با روز دانش‌آموز اقدام به انتشار این نسخه پیش‌نویس کرده است.این سند در چهار هدف کلان آموزش، فرهنگ‌سازی و ترویج فضای مجازی حوزه کودک، فراهم‌سازی زیرساخت‌های ارتباطی محتوایی و اعتمادی، توسعه بازار و مقاوم‌سازی کسب‌وکارها و مدیریت و راهبری برنامه اقدام تدوین شده و شامل 40 اقدام اولویت نخست، ذیل هر یک از این اهداف است.

همچنین پیش‌نویس اسناد پشتیبان این سند نیز در موازات آن در قالب 3 مجموعه مطالعات تطبیقی، مطالعات میدانی، معرفی ابزارهای کنترل والدین تدوین شده که پس از تهیه نسخه اولیه، جهت دریافت نظرات و پیشنهادات در معرض عموم قرار گرفته که تاکنون سه نسخه از آن انتشار یافته و کماکان با دریافت نظرات و پیشنهادها به روزرسانی آن ادامه دارد.

در این پیش‌نویس ضمن بررسی چالش‌های فضای مجازی کودک و نوجوان و با اشاره به اسناد بالادستی و الزامات قانونی در حمایت و حفاظت از این قشر جامعه، از سه منظر فرهنگی، اقتصادی و حقوق شهروندی به تبیین ابعاد مختلف در موضوع پرداخته و سپس به نقش وزارت ارتباطات در حمایت از توسعه زیرساخت‌ها و تنظیم قوانین، به منظور حفظ منافع کاربران و ارائه‌دهندگان خدمات و فعالان این حوزه و همچنین توجه به ترویج و فرهنگ‌سازی در مجامع بین‌المللی اشاره دارد.

در سند مذکور با درنظر گرفتن اصول حاکم بر زیست بوم خدمات فضای مجازی که تمرکز بر پاسخگویی به تمام نیازهای ارتباطی و محتوایی مخاطبان اصلی دارد، تسهیل و تأمین زیرساخت‌های اعتماد و حمایت متوازن از تمام تولیدکنندگان، عرضه‌کنندگان خدمات را به‌عنوان اصول حاکم بر زیست‌بوم فرض کرده و با ترسیم چشم‌انداز سند، تاکید بر توسعه فضای مجازی کودک و نوجوان متناسب با هویت اسلامی – ایرانی سهم مناسبی در اقتصاد بخش و افزایش تولید محتوا و خدمات مناسب در این فضا دارد.

هدف اصلی انتشار این نسخه پیش‌نویس، دریافت نقطه نظرات، پیشنهادات و انتقادات فعالان و متخصصان این حوزه به منظور تکمیل و به روز‌رسانی این سند است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ