کد خبر: ۶۶۹۴۰
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۶/۸/۱۵

جایزه 440 میلیون دلاری عربستان برای بازداشت 40 رهبر و عضو انصارالله یمن

جایزه 440 میلیون دلاری عربستان برای بازداشت 40 رهبر و عضو انصارالله یمن

رئیس کمیته انقلاب یمن درواکنش به تعیین جایزه ۴۴۰ میلیون دلاری عربستان برای بازداشت ۴۰ رهبر و عضو انصارالله گفت: اگر مدعی حمایت از ماهیت عربی هستید،فهرستی از جنایتکاران اسرائیلی تهیه کنید.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، عربستان با تهیه فهرستی از ۴۰ رهبر و عضو انصارالله،این افراد را به دریافت حمایت از ایران و همکاری با حزب‌الله لبنان متهم کرده و مبالغ مالی را برای کسانی قرار داده که به بازداشت یا مشخص شدن مکان حضور این رهبران کمک کند.

در بیانیه خبرگزاری عربستان آمده است: این اقدام در راستای پایبندی ریاض به مبارزه با تروریسم و خشکاندن منابع مالی آن و در پی افزایش فعالیت‌های تروریستی حوثی‌ها و تلاش برای لطمه زدن به امنیت عربستان با حمایت ایران و همکاری‌ با حزب‌الله در چارچوب تبادل مهارت و تجارب و تقویت توانایی‌های نظامی و استفاده از موشک‌های بالستیک صورت گرفته است.

این فهرست شامل ۴۰ شخصیت سیاسی و نظامی یمنی است و پاداشی که عربستان برای بازداشت یا دادن اطلاعات درباره مکان اقامت تعیین کرده بین پنج تا ۳۰ میلیون دلار است که در مجموع این فهرست ۴۴۰ میلیون دلار جایزه را دربردارد.

از جمله شخصیت‌هایی که در این فهرست قرار دارند، عبدالملک الحوثی رهبر انصارالله یمن است که مبلغ ۳۰ میلیون دلار برای بازداشت یا دادن اطلاعات درباره مکان اقامت وی تعیین شده است. ۲۰ میلیون دلار نیز برای بازداشت صالح علی الصماد رئیس شورای عالی سیاسی یمن و محمد علی الحوثی رئیس کمیته انقلاب یمن تعیین شده است.

واکنش انصارالله

در همین راستا، محمد علی الحوثی رئیس کمیته انقلاب یمن در توییتر اعلام کرد: فهرستی که ائتلاف عربستان تهیه کرده فهرست شرافتی برای تمامی کسانی است که علیه تجاوز عربستان به یمن هستند.

وی کشورهای عضو ائتلاف عربی را مورد خطاب قرار داده و گفت: تمامی کسانی که می‌خواستید آن‌ها را بخرید نزد شما هستند و اکنون در یمن تنها افراد شریفی قرار دارند که هرگز دلارهای شما آن‌ها را فریب نخواهد داد و از ائتلاف متجاوز عربی خواست اگر مدعی حمایت از ماهیت عربی هستند،فهرستی از جنایتکاران اسرائیلی تهیه کنند.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ