کد خبر: ۶۶۹۵۸
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۶/۸/۱۵

واکنش یک نماینده به درخواست ۴۰ نماینده از جهانگیری برای نرخ خوراک پتروشیمی

واکنش یک نماینده به درخواست ۴۰ نماینده از جهانگیری برای نرخ خوراک پتروشیمی

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به نامه ۴۰ تن از نمایندگان مجلس به معاون اول رئیس‌جمهور بابت تعیین تکلیف نرخ خوراک پتروشیمی گفت: قطعاً ذی‌نفعان به دنبال کاهش نرخ خوراک پتروشیمی هستند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،قاسم ساعدی با اشاره به نگارش نامه ای از سوی 40 تن از نمایندگان مجلس خطاب به اسحاق جهانگیری مبنی بر تعیین تکلیف قیمت خوراک واحدهای پتروشیمی به فارس گفت: قیمت خوراک واحدهای پتروشیمی طی مطالعات صورت گرفته در سال‌های گذشته بر اساس یک فرمول انجام و هم اکنون نیز اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مشخص نیست این 40 تن از نمایندگان مجلس چه کسانی هستند‌،افزود: قطعاً این نامه از سوی اعضای کمیسیون انرژی مجلس و در این کمیسیون تهیه نشده و ما در جریان آن نیستیم.

این نماینده مجلس ادامه داد: ظاهراً‌ به دلیل تغییراتی که در مدیریت شرکت ملی صنایع پتروشیمی صورت گرفته،برخی از ذی‌‌نفعان به دنبال ایجاد فشار هستند تا قیمت خوراک واحدهای پتروشیمی را کاهش دهند و به سوددهی حداکثری برسند که این موضوع نیز خلاف منافع و مصالح ملی است. 

ساعدی با اشاره به اینکه قیمت‌گذاری‌ها در خوراک واحدهای پتروشیمی بر مبنای حقوق و مسائل مالی صورت گرفته،‌گفت: یک بحث استاندارد در این زمینه صورت گرفت و الان نیز خاتمه پیدا کرده،نمی‌دانم چرا عده‌ای تمایل دارند بحث خوراک همواره مطرح شود، قطعاً از آن نفع خواهند برد. 

وی با اشاره به برگزاری نشست‌های مختلف با مدیرعامل سابق شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: کمیسیون انرژی مجلس در راستای رسالت پیگیر موضوعات مختلف از جمله وضعیت صنعت پتروشیمی،شاهدایی را بارها به کمیسیون دعوت و روند توسعه صنعت پتروشیمی را مورد ارزیابی قرار داد،هم اکنون نیز به دنبال آن هستیم تا مدیران عامل شرکت‌های پتروشیمی که مشکلاتی در نحوه اداره دارند را به کمیسیون دعوت کنیم تا مشکلات را مورد بررسی قرار دهیم.

بنابراین گزارش،در نامه اعتراض این 40 نماینده به قیمت خوراک پتروشیمی‌ها، تقاضا شده مبنای محاسبه نرخ خوراک از صنایع بالادستی پتروشیمی تا واحدهای پتروشیمی بین مجتمعی پایین‌دستی بخش خصوصی و دولتی با ارزش مبادله‌ای صورت گیرد و یا در غیر این صورت برای جلوگیری از تبعیض و رانت مضاعف برخی واحدها عرضه گاز و مایع پتروشیمی از صنایع بالادست و پایین‌دستی به طور یکسان با نرخ آزاد محاسبه شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ