کد خبر: ۶۷۰۲۴
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۶/۸/۱۷

حمایت بانک مشکل ساز بورس از شرکت‌های جوان و تکرار بی توجهی به سهامداران

حمایت بانک مشکل ساز بورس از شرکت‌های جوان و تکرار بی توجهی به سهامداران

قائم‌مقام بانک صادرات در جریان تفاهم نامه با صندوق نوآوری و شکوفایی از اعلام حمایت این بانک مشکل دار از شرکت‌های جوان خبر داد و بازهم اشاره به مشکلات سهامداران نکرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حمید تهرانفر قائم‌مقام مدیرعامل بانک صادرات در مراسم انعقاد تبادل تفاهمنامه همکاری با صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به ضرورت تامین مالی برای شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: در اقتصاد ایران شرکت‌های قدیمی و بزرگی هستند که سال‌ها عمده منابع را به خود اختصاص داده و بخش زیادی از مطالبات معوق بانک‌ها نیز مربوط به این شرکت‌های بزرگ است که هر سال حجم بالایی از تسهیلات بانک‌ها به آنها تعلق می‌گیرد.

وی افزود: در دیگر کشورها به شرکت‌های بزرگ، تسهیلات بانکی اعطا نمی‌شود و شرکت‌ها بعد از اینکه رشد کردند از طریق بازار سرمایه به تامین منابع می‌پردازند تا راه برای اعطای تسهیلات به شرکت‌های جوان و کوچک هموارتر باشد.صندوق نوآوری و شکوفایی توانسته از شرکت‌های دانش‌بنیان که محصول جدید ارائه می‌کنند حمایت کرده و در زمینه توسعه فناوری به سهم خود تاثیرگذار باشد.
 
تهران فر تاکید کرد: هر چند بانک‌ها با مشکلات گوناگونی مواجه هستند، اما بانک صادرات این فرصت را مغتنم می‌شمرد و با استقبال از این تفاهمنامه تمام تلاش را برای حمایت از این شرکت‌های جوان که از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی معرفی می‌شوند، خواهد داشت.

براساس این گزارش، این اظهارات و اعلام حمایت از شرکت های جوان درحالی است که طی دوره 16 ماهه توقف نماد "وبصادر" در بورس ، مسئولان بانک به جز نامه اول اسفند 95 مدیرعامل به سهامداران، هیچ یک از مدیران اشاره ایی حتی کوتاه به علت طولانی شدن توقف نماد نکرده و حاضر به  ارایه توصیح به رسانه ها نشده اند.

از سوی دیگر هنوز مجمع سالانه مربوط به سال مالی گذشته برگزار نشده تا سرمایه هزاران سهامدار در این بانک 5.7 هزار میلیارد تومانی زیانده ، همچنان محبوس بماند.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» ناشناس | ساعت ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۶/۸/۱۷
15
0
پاسخ
کاش یه کمی هم بفکر سهامدار خرد متضرر بودید این همه ضرر بزور به ماها تحمیل کردید ما که راضی نیستیم. همش از جیب ما هزینه های دیگران را پرداختید بترسید از خشم خدا.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ