کد خبر: ۶۷۰۷۹
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۶/۸/۱۹

نحوه همکاری سایپا با شرکت چینی و رشد تولید 114 درصدی تولید تا ۶ سال آینده
مدیرعامل در عزیمت به چین اعلام کرد:

نحوه همکاری سایپا با شرکت چینی و رشد تولید 114 درصدی تولید تا ۶ سال آینده

مدیرعامل سایپا با اعلام نحوه همکاری با شرکت چانگان چین گفت: ظرفیت تولید گروه طی ۶ سال آینده با افزایش 114 درصدی به یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، سایپا از عزیمت مدیرعامل شرکت به چین و دیدار با قائم مقام کمیته توسعه اقتصادی صنایع شهر چونگ چینگ خبر داد و مهدی جمالی اعلام کرد : هر دو شرکت چانگان و سایپا تصمیم استراتژیکی برای همکاری اتخاذ کرده اند و دولت ایران از این همکاری حمایت می کند.

وی افزود: توضیحات معاون کمیته اطلاعات اقتصادی شهر چونگ چینگ نشان دهنده این است که این موضوع جزء سیاست های دولت چین و منطقه چونگ چینگ نیز است که از این همکاری حمایت خواهند کرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه 40 درصد بازار خودروی ایران متعلق به گروه سایپا بوده ، ادامه داد: برنامه شرکت تا سال 2025، افزایش ظرفیت تولید به دو برابر فعلی بوده و تولید حدود 700 هزار دستگاه گروه سایپا ، طی 6 سال آینده به یک میلیون و 500 هزار دستگاه افزایش خواهد یافت.سیاست گروه این است که 50 درصد از محصولات با برند گروه سایپا تولید شود و 50 درصد مابقی را در مشارکت با شرکای خارجی به تولید برسانیم.

جمالی افزود: سیتروئن اولین شریک خارجی گروه سایپا است و نزدیک به 300 هزار دستگاه از تولیدات گروه به محصولات سیتروئن اختصاص داده شده است.با رنو هم از گذشته شراکت تجاری داشته ایم و نزدیک به 200 هزار دستگاه از تولیدات به این شرکت اختصاص یافته است. همچنین با شرکت برلیانس چین هم برای تشکیل شرکت مشترک مذاکره کرده ایم.

وی افزود: شرکت چانگان هم به عنوان شریک جدی گروه سایپا تلقی می شود و در حال حاضر محصول CS35 چانگان در ایران تولید می شود و برنامه ریزی سایپا اختصاص ظرفیت حداقل 200 هزار دستگاه طی سه سال آینده است.با توجه به ظرفیت بازار خودروی ایران و حضور مناسب خودرویCS35 ، در صورت حمایت دولت چین و تحقق پیشنهادهای گروه سایپا، ظرفیت های تولیدی مناسبی را در اختیار چانگان قرار خواهیم داد.

جمالی با بیان اینکه مدل همکاری با سیترئن را می توان با چانگان به اجرا گذاشت ، ادامه داد: امیدوارم در مذاکرات جدید با چانگان بتوانیم به سرعت به سوی مشارکت پیش رویم چراکه دولت ایران این روش از سرمایه گذاری مشترک را در تولید خودرو در دستور کار دارد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» ناشناس | ساعت ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۶/۸/۱۹
4
0
پاسخ
این جمالی با کل دنیا طی دو سال گذشته قرارداد بسته ولی طی همین مدت سهام سایپا و گروهش 70-80 درصد نزول قیمت کرده.کدومو باور کنیم دم خروس یا قسم...؟
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ