کد خبر: ۶۷۰۹۰
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۶/۸/۲۰

نظر رئیس سابق بانک مرکزی درباره ذخایر ارزی

نظر رئیس سابق بانک مرکزی درباره ذخایر ارزی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان لزوم تصمیم گیری درصورت عدم اقدام دولت به ورود کالاهای مشابه گفت: ذخایر ارزی نباید در بخش های ریالی هزینه شود تا بتوان ارز را حفظ کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،محمود بهمنی با اشاره به کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی به خانه ملت گفت: حساب ارزی باید تقویت شود تا اگر به تحریم‌ها اضافه شد، بتوان در برابر چالش و تکانه های اقتصادی جهانی خود را حفظ کرد و تقویت منابع ارزی به این معنا است که واردات را کاهش و صادرات را افزایش دهیم، چراکه افزایش صادرات درآمد ارزی دارد و ذخیره ارزی را بالا می برد.

وی با بیان اینکه ذخایر ارزی نباید در بخش های ریالی هزینه شود، عنوان کرد: اشتغال با مبلغ ریالی می‌تواند ایجاد شود، لذا نباید از محل ارز برای ایجاد اشتغال استفاده کرد و جلوی واردات کالاهای لوکس و غیرضروری باید گرفته شود، تا بتوان ارز را حفظ کرد.

این نماینده مردم مجلس با اشاره به اینکه جلوگیری از واردات کالاهای مشابه داخلی وظیفه دولت است، افزود: دولت باید جلوی قاچاق کالا را بگیرد چراکه با کاهش آن درآمد دولت افزایش می‌یابد، به این دلیل که می تواند از کالاهایی که وارد می‌شود مالیات، سود بازرگانی و گمرکی بگیرد و این موضوع سبب تاثیر مثبت در تولیدات داخل می شود.

بهمنی اظهار داشت: تولیدکنندگان داخلی نمی توانند تولیدات را بالا ببرند، به ویژه با توجه به اینکه در ایران نرخ تمام شده پول بالا و قیمت تمام شده کالای خارجی کمتر از تولیدات داخلی است درنتیجه تولیدات داخلی نمی‌توانند با کالاهای خارجی از لحاظ قیمتی رقابت کنند.

وی تصریح کرد: نباید شرایطی ایجاد کرد که به جای اینکه تولیدات داخل افزایش یابد، واحدهای تولیدی تعطیل شود و اشتغال برای کشورهای بیگانه ایجاد شود،مجلس نیز مدت زمانی صبر می کند اگر ببیند دولت برای ورود کالاهای مشابه اقدام نمی‌کند، در این باره تصمیم می‌گیرد.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ