کد خبر: ۶۷۱۰۰
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۶/۸/۲۰

سود اوراق بادرآمد ثابت با فرمول جدید محاسبه می شود
در پی تایید بخش علمی آیسکو:

سود اوراق بادرآمد ثابت با فرمول جدید محاسبه می شود

جانشین رئیس سازمان بورس در امور بین الملل از ارائه فرمول جدید جهت محاسبه سود روز شمار اوراق با درآمد ثابت به بخش علمی آیسکو و موافقت این سازمان برای اجرا در ایران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بهادر بیژنی به سنا گفت: برای توسعه روابط سازمان بورس در حوزه بین الملل تلاش کردیم تا سازمان بورس ایران در آیسکو با ارائه فرمول های جدید و برگزاری جلسات متعدد به یک عضو فعال تبدیل شود.بخش تحقیقات آیسکو  بعد از بررسی موضوع، به این نتیجه رسید که در فرمول فرابورس و سازمان بورس، از رهیافت درستی استفاده شده و طی نامه ای رسمی نیز این موضوع را اعلام کردند.

وی عنوان کرد: بعد از آنکه فرابورس و سازمان بورس در بررسی ها پی بردند فرمول قدیمی محاسبه سود روزشمار اوراق با درآمد ثابت در مورد بعضی از کشورها که سود بانکی در آنها بالای 5 درصد است، نمی تواند دقیق باشد، فرمول جدید را ارائه کردند.بخش تحقیقات آیسکو ،فرمول مطرح شده را مورد قبول اعلام و به بخش های دیگر آیسکو نیز معرفی کرد که مقرر شد همکاری های بین ایران و آیسکو در چارچوب این بحث علمی گسترش پیدا کند.

این مقام مسئول افزود: بحث دیگری که مطرح شد قابلیت اجرای این فرمول برای سایر کشورها بود به این ترتیب که سایر کشورها می توانند به کمک این وضعیت، سود روز شمار اوراق با درآمد ثابت را دقیق تر بررسی کنند.در کشورهایی که سود بانکی خیلی پایین و نزدیک به صفر  است فرمول قدیم هم کارآیی دارد،احتمال دارد که در یکی از اجلاس آتی آیسکو، فرمول جدید مطرح شده به شکل رسمی مطرح شود به ویژه آنکه در کشورهایی با سود بانکی بیش از 5 درصد، استفاده از این فرمول بسیار جذابیت دارد.

بیژنی درخصوص زمان عملیاتی شدن فرمول جدید هم گفت: آیسکو اخیرا طی نامه ای رسمی اعلام کرد که مشکلی نمی بیند و فرمول جدید از هم اکنون در بازار سرمایه ایران اجرایی شود.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت سازمان بورس در نهادهای بین المللی جدی است، افزود: آی اف سی بی یکی دیگر از سازمان هایی است که سازمان بورس در آن فعالیت دارد. معاون حقوقی سازمان بورس در یکی از کارگروه های این نهاد عضو است و سازمان بورس در بحث استانداردسازی این مجموعه نقش دارد.همچنین سازمان بورس در کومسک هم که یکی از نهادهای مهم حوزه بازار سرمایه در منطقه است عضویت داشته و در فرم نهادهای ناظر بازار سرمایه، رییس کارگروه سواد مالی و نایب رییس کارگروه توسعه بازار است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ