کد خبر: ۶۷۱۴۱
۹:۵۴ - ۱۳۹۶/۸/۲۱

درخواست 20 صندوق جسورانه و ثبت 227 ایده، اختراع و مدل
مدیرعامل خبر داد:

درخواست 20 صندوق جسورانه و ثبت 227 ایده، اختراع و مدل

مدیرعامل فرابورس با اعلام درخواست پذیرش ۲۰ صندوق جسورانه، از ثبت 227 تقاضا برای حضور در بازار دارایی‌های فکری شامل ایده، اختراع و مدل کسب و کار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،امیر هامونی در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با فرابورس با بیان اینکه تاکنون 20 صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه (VC) برای پذیرش در این بورس درخواست داده‌اند، گفت: 3 صندوق تاکنون پذیرش و 120 میلیارد تومان منابع از بازار جمع‌آوری شده است. 

وی افزود: به زودی یک صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه پذیرش خواهد شد و این در حالی است که 7 شرکت شتاب‌دهنده نیز با سرمایه 165 میلیارد تومانی از فرابورس موافقت اصولی دریافت کرده‌اند.

این مقام مسئول از درخواست 9 شرکت جسورانه با سرمایه 200 میلیارد تومانی برای دریافت مجوز موافقت اصولی سخن گفت و افزود: در بازار دارایی‌های فکری نیز 6 تقاضا شامل 2 طرح صنعتی و 4 مدل کسب و کار به ارزش 4 میلیارد تومان در فرابورس معامله شده‌اند. 

هامونی از ثبت 227 تقاضا برای حضور در بازار دارایی‌های فکری شامل ایده، اختراع و مدل کسب و کار خبر داد و گفت: پذیرش شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برای رونق بازار دارایی‌های فکری در حالی در دستورکار فرابورس قرار گرفته که تاکنون تنها متقاضیان پارک علم و فناوری پردیس به این موضوع اختصاص داده می‌شد. 

وی با بیان اینکه پارک علم و فناوری دانشگاه تهران به عنوان اولین و بزرگترین پارک دانشگاهی، مبنای پذیرش شرکت‌ها در بازار دارایی فکری فرابورس خواهد بود، گفت: فرابورس در حوزه معاملات الگوریتمی سهام به شدت نیاز به داده‌پردازی و رشته‌های مهندسی که به ظاهر با بازار مالی نامرتبط هستند دارد و حتی در رشته حقوق نیز می‌توان با ارائه مثال‌های مختلف، به توسعه معامله الگوریتمی در بازار کمک کرد. 

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ