کد خبر: ۶۷۱۴۴
۱۰:۶ - ۱۳۹۶/۸/۲۱

راه‌اندازی سامانه کشف تقلب در بانک غایب بورسی

راه‌اندازی سامانه کشف تقلب در بانک غایب بورسی

مدیر پروژه‌های هوش تجاری شرکت تامین خدمات سیستم‌های کاربردی کاسپین با همکاری پدافند غیرعامل از طراحی سیستم کشف تقلب در سامانه‌های بانکی بانک پارسیان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، مصطفی جاویده در حاشیه نمایشگاه صنعت بومی سایبری گفت: در حال حاضر با همکاری دانشگاه تربیت مدرس در حال تست سیستم کشف تقلب در بانک پارسیان هستیم چراکه کوچک‌ترین اشکال در این سیستم می‌تواند اعتبار افراد را زیر سوال ببرد و بر همین اساس، این طرح نیاز به تست بسیار زیادی دارد.

وی درخصوص علت اهتمام به راه‌اندازی سامانه کشف تقلب افزود: برای خرید نمونه خارجی سامانه کشف تقلب که در بانک‌های دنیا هم‌اکنون از آن استفاده می‌شود، باید ۲۰ سال دیتای مالی را در اختیار آنها می‌گذاشتیم که این امکان وجود نداشت. با ورود پدافند غیرعامل به این مساله، بر آن شدیم که سیستم کشف تقلب ملی را براساس استانداردهای داخلی بنویسیم.
 
این مقام مسئول ادامه داد: سامانه کشف تقلب برای یک بانک کارآ نیست و باید به‌صورت سراسری اجرا شود تا مجرمان، یک بانک امن برای اعمال نیابند. در حال حاضر روی طراحی و تست سامانه کشف تقلب متمرکز شده‌ایم تا بتوانیم با ملی کردن این سامانه، با اختلاس و پولشویی مبارزه کنیم.

جاویده اظهار داشت: در حال حاضر پدافند غیرعامل نیز ورود کرده و تا حدودی کار را پیش می‌برد، از جمله مذاکره با بانک‌ها. ما هم با بانک مرکزی و شرکت شاپرک در همین رابطه جلساتی داشتیم هرچند آنها نمونه خارجی سامانه کشف تقلب را بیشتر قبول دارند، اما چون امکان استفاده از آن عملا وجود ندارد، در تلاش هستیم که این سامانه را به‌صورت کاملا ملی و داخلی با امنیت بالا و درصد خطای پایین طراحی کنیم.

وی عنوان کرد: اولویت ما برای اجرای این طرح بانک پارسیان، سپس گروه مالی پارسیان و بعد از آن بانک‌های دیگر است که در حال ادامه مذاکرات‌ با آنها هستیم.سیستم کشف تقلب که براساس رفتارشناسی مجرمان کار می‌کند، الگوهای رفتاری صاحب حساب را شناسایی کرده و اگر یک رفتار با این الگو تطابق نداشت، این عدم تطابق را به مرکز اعلام می‌کند.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ