کد خبر: ۶۷۱۴۷
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۶/۸/۲۱

چند نکته و سئوال از تداوم رشد عجیب سهام در فرابورس و ناکارآمدی برخی مقررات
یک کارشناس بازار سرمایه اعلام کرد:

چند نکته و سئوال از تداوم رشد عجیب سهام در فرابورس و ناکارآمدی برخی مقررات

یک کارشناس با انتقاد از ناکارآمدی برخی مقررات بازار سرمایه ، نکاتی درباره تکرار رشدهای عجیب و ابطال معاملات سهام شیرین دارو اعلام و چند سئوال را مطرح کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد معتضدی مدیرعامل سرمایه گذاری نور همدانیان با اشاره به ناکارآمدی برخی مقررات در بازار سرمایه ، اظهار داشت: یکی از بارزترین این نارآمدی مربوط به دستورالعمل بازار پایه فرابورس است که طی روزهای اخیر در شرکت شیرین دارو عینیت یافته است.

وی ادامه داد: در حالی سال ٩٣ درج نماد "دشیری" انجام و معاملات سهام آن تنها با ١٠٠٠ سهم به ارزش ١.٥ میلیون تومان  آغاز شد که سال ٩٥ تنها ٧ روز مورد معامله قرار گرفت و طی آن جمعا ٦٥٦٩ سهم به ارزش ١١ میلیون تومان داد وستد شد اما در جریان افزایش سرمایه از یک به ٥ میلیارد تومان و وجود حق تقدم استفاده نشده ، ناگهان ١٠ هزار سهم آن در ١٣ آبان به قیمت١٢٠٠ تومان معامله می شود و سپس به ١٠ هزار تومان می رسد!!!

این کارشناس ادامه داد: در این میان چند سئوال مطرح است. چرا در سایت تی اس ای سود هر سهم ٣٩٣ تومان درج شده درحالیکه سود هر سهم ١٠٠ تومان است؟ با وجود ابطال معاملات روزهای آن هم پس از ثبت رکورد٨٠٠٠ و ١٠٠٠٠ درصدی، چرا همچنان روند معاملات سهم به رویه اشتباه گذشته ادامه دارد؟ چه کسی یا کسانی پشت اینگونه معاملات ایستاده اند؟ چرا در برابر قیمت ١٠٠٠ تومانی سهام حق تقدم ، بهای سهم عادی "دشیری" ١٠ هزار تومان معامله می شود؟ در این شرایط یا قیمت سهم اشتباه است و یا حق تقدم استفاده نشده که فروش منصفانه آن به عهده هییت مدیره است،ارزان فروشی می شود !!!!

معتضدی با اشاره به اینکه شرکت ریشمک، مشابه شیرین دارو بوده که ١٤٠ درصد بیشتر تولید می کند و با ارزش بازار١٢٠میلیارد تومانی دارای "پی ای" ٨ مرتبه ایی است ، ادامه داد:  ارزش بازار شیرین دارو با قیمت ١٠ هزار تومانی هر سهم ٥٠٠ میلیارد تومان و "پی ای" آن ٥٠ مرتبه است و اگر حاشیه سود ٦٠ درصدی شرکت به ١٠٠ درصد برسد، ٢٥ سال طول می کشد که این ارزش بازار را مستهلک کند (کل فروش شرکت در یک سال حدود ٢٠ میلیارد تومان است !!)

وی با بیان اینکه چه کسی مسول این همه اشتباهات است، ادامه داد: بهتر نیست به جای تکرار رشدهای عجیب این شرکت و دیگر شرکت های حاضر دربازار پایه فرابورس و ابطال معاملات ، دستورالعمل بازار پایه اصلاح شود؟
انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ