کد خبر: ۶۷۱۶۲
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۶/۸/۲۱

افزایش روابط بانک تجارت با ۸۵ بانک و حمایت از بنگاه های اقتصادی

افزایش روابط بانک تجارت با ۸۵ بانک و حمایت از بنگاه های اقتصادی

مدیرعامل بانک تجارت ضمن اعلام برقراری رابطه کارگزاری با ۸۵ بانک خارجی پس از برجام و گشایش ۱۵۱۰ فقره اعتبار اسنادی از ابتدای سال جاری، گفت:این بانک حمایت از بنگاه های اقتصادی مولد را در دستور کار قرار داده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از بانک تجارت، محمدابراهیم مقدم نودهی اعلام کرد: این بانک پس از برجام با 85 بانک خارجی رابطه کارگزاری برقرار کرده که نتیجه آن گشایش 1510 فقره اعتبار اسنادی به ارزش 1054 میلیون دلار و صدور 178 ضمانتنامه ارزی به ارزش 187 میلیون دلار از ابتدای سال جاری بوده است.

وی افزود: مشارکت بانک تجارت در قراردادهای تامین مالی مشترک با بانک های خارجی همچون اوبربانک اتریش، اگزیم بانک کره جنوبی و دانسکه بانک دانمارک شرایط مناسب تری را برای ارائه تسهیلات به شرکت های ایرانی در قالب قراردادهای فاینانس فراهم می آورد.

این مقام مسئول با ارایه آمار تسهیلات اعطایی این بانک در بخش های مختلف اقتصاد گفت: در نیمه نخست سال جاری تسهیلات بانک تجارت در بخش صنعت و معدن 116 هزار و 721 میلیارد ریال، بخش مسکن و ساختمان 136 هزار و 931 میلیارد ریال، بخش کشاورزی 87 هزار و 128 میلیارد ریال، بخش صادرات 7 هزار و 694 میلیارد ریال بخش بازرگانی و خدمات به 80 هزار و 118 میلیارد ریال رسیده است.

مقدم اضافه کرد: از ابتدای سال 96 تاکنون بیش از 12 هزار و 206 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه در قالب 116 هزار و 774 فقره وام ازدواج و معادل 162 میلیارد ریال تسهیلات خوداشتغالی از سوی شعب این بانک پرداخت شده است.

وی همراهی با برنامه های دولت در راستای پیشبرد اقتصاد مقاومتی را مهمترین اولویت عملیاتی بانک تجارت بیان کرد و گفت: این بانک درسال جاری نیز حمایت موثر و هدفمندی از بنگاه های اقتصادی مولد را با جدیت در دستور کار قرار داده و تاکنون معادل 2 هزار و 835 میلیارد ریال تسهیلات به 243 بنگاه اقتصادی کوچک و متوسط پرداخت کرده است.

مدیرعامل بانک تجارت به برنامه این بانک برای افزایش تنوع سبد خدمات با محوریت بانکداری الکترونیک اشاره کرد و گفت: در سال جاری شاهد نهایی شدن و پیاده سازی سامانه بانکداری مجازی در سایت اینترنتی بودیم که امکان دسترسی کاربران به طیف گسترده ای از خدمات بانکداری غیرحضوری را به صورت متمرکز فراهم می آورد.همچنین برای افزایش قدرت خرید هموطنان و رونق کسب و کار صاحبان مشاغل اقدام به راه اندازی شبکه خرید و فروش اقساطی کالا و خدمات در قالب طرح آسان خرید کرده ایم.

مقدم عنوان کرد: با هدف بازسازی ناوگان تاکسی های فرسوده نیز تاکنون 16 هزار و 249 دستگاه از این خودروهای فرسوده با تسهیلات بانک تجارت نوسازی شده که مجموع تسهیلات پرداختی در این بخش سه هزار و 250 میلیارد ریال است.

بنابراین گزارش،این بانک با سرمایه اسمی 4.57 هزار میلیارد تومانی در بازار اول معاملات بورس درج شده و از 27 تیر سال جاری با توقف نماد روبرو است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ