کد خبر: ۶۷۱۶۹
۱۵:۶ - ۱۳۹۶/۸/۲۱

۷۰۰ بنگاه معاملات ملکی تهران به دلیل رکود تعطیل شدند
سال گذشته:

۷۰۰ بنگاه معاملات ملکی تهران به دلیل رکود تعطیل شدند

عضو هیات مدیره اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: رکود معاملات مسکن و اختصاص مالیات ارزش افزوده به این صنف سبب شد سال گذشته بیش از ۷۰۰ بنگاه معاملات ملکی با سابقه در تهران تعطیل شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،مصطفی قلی خسروی در نشستی با خبرنگاران اظهار داشت: مشاوران املاک در افزایش قیمت مسکن هیچ نقشی ندارند بلکه هرچه قیمت های مناسب باشد، معاملات بیشتری در دفاتر مشاوران املاک انجام می شود.

وی با ابراز امیدواری نسبت به بازگشت رونق به بازار مسکن افزود: با سیاست های مناسب دولت به تدریج شاهد رونق معاملات در این بخش هستیم و انجام بیش از 97 هزار معامله نشان دهنده رونق تدریجی بازار مسکن است.

این عضو هیات مدیره گفت: با توجه به ثبت سالانه 800 تا 900 هزار ازدواج، برنامه ریزی مناسب برای خانه دار شدن زوجین جوان با استفاه از تسهیلات بانکی ضروری است.طرح مسکن اجتماعی به تنهایی نمی تواند پاسخگویی نیازهای مسکن باشد و تامین واحدهای مسکونی برای متقاضیان به یک برنامه ریزی و سیاست گذاری مناسب نیاز دارد.

خسروی عنوان کرد: در بسیاری از کشورهای جهان با 20 درصد آورده، 80 درصد ارزش واحدهای مسکونی به جوانان و متقاضیان تسهیلات با بهره کم و طولانی مدت پرداخت می شود تا خریداران مسکن به سهولت بتوانند صاحب خانه شوند.

وی درباره ورود کسب و کارهای نوین اینترنتی در این عرصه اظهار داشت: با ورود فناوری های جدید شاهد فعالیت برخی از صنوف در فضای مجازی هستیم که ما نیز از این مساله مستثنی نیستیم.باید با استفاده از فناوری های جدید که تامین کننده منافع عموم مردم هست، به خوبی و به صورت شفاف استفاده کنیم.

عضو هیات مدیره اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به مزیت های دریافت کد رهگیری برای انجام معاملات در دفاتر مشاوران املاک ادامه داد: برای اجرای این طرح بزرگ در 400 شهر و 31 استان دوره های آموزشی زیادی برگزار شد تا با همکاری سایر دستگاه های اجرایی به خوبی عملی شود.

خسروی با بیان اینکه مشاوران املاک برای شفافیت بخشیدن به معاملات مسکن باید به برخی از اطلاعات ثبتی دسترسی داشته باشند تا پس از انجام معامله مشکلی برای طرفین به وجود نیاید،گفت: اکنون 10 هزار مشاور املاک در سطح شهر تهران فعال هستند،برای کاهش اختلافات بین معامله کنندگان استفاده از داوران در این صنف ضروری است تا در صورت بروز هرگونه اختلاف قبل از طرح شکایت در مراجع قضایی مساله با داوری افراد متخصص حل و فصل شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ