کد خبر: ۶۷۱۹۹
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۶/۸/۲۲

هشدار بانک مرکزی به ریسک بالای بیت کوین و احتمال مالباختگی

هشدار بانک مرکزی به ریسک بالای بیت کوین و احتمال مالباختگی

معاون فنآوری بانک مرکزی به ریسک بالای بیت کوین ها هشدار داد و اعلام کرد: بانک مرکزی این ارزها را هنوز به عنوان ارز رسمی نپذیرفته است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،بنابراعلام بانک مرکزی، درحالی طی ماه های اخیر بحث ارزهای دیجیتال و اقدام برای خرید آنها رواج بیشتری نسبت به گذشته یافته و بسیاری برای ورود به آن دچار تردید شده‌اند که ناصر حکیمی در اعلام کرد: بانک مرکزی ارزهای دیجیتال را نه قانونی می‌داند و نه غیر قانونی و در حال بررسی موضوع بوده اما مشخص آن است که این ارزها از ریسک بالایی برخودار بوده و اکنون درگیر جریان‌های سوداگری شده است.

وی با اشاره به اینکه بیت کوین ها از دو جهت قابل اهمیت هستند گفت: اول اینکه این ارزها دارای نوسان شدیدی هستند به طوری که طی یکسال اخیر تا ١٠ برابر افزایش قیمت داشته‌اند، اما این رشد پایدار نیست. بنابر این با توجه به این نوسان نمی تواند قابلیت اتکای چندانی داشته باشد.

حکیمی با تاکید بر خطرات سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال افزود: در حالی ابزارهای واسط شکل گرفته‌ و در حال رشد هستند که آپشن سرمایه‌گذاری را بیت کوین اعلام کرده و به عبارتی شرکت‌های هرمی در این رابطه فعالیت می کنند،اما ممکن است اصلا چنین پشتوانه ای وجود نداشته باشد، فعلا بیت کوین(ارز دیجیتال) در ایران هیچ پشتوانه‌ای نداشته و بانک مرکزی آن را هنوز به رسمیت نشناخته است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ