کد خبر: ۶۷۲۰۲
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۶/۸/۲۲

عرضه اولیه سهام آرامکو فقط در یکی از ۴ بورس مهم جهان

عرضه اولیه سهام آرامکو فقط در یکی از ۴ بورس مهم جهان

مدیرعامل آرامکو عربستان گفت: در حال بررسی و انجام مطالعات دقیق بر روی ۴ بورس اصلی جهان به منظور انتخاب یکی از آنها بعنوان مکان اصلی عرضه سهام آرامکو هستیم.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز،امین ناصر به تلویزیون العربیه عربستان گفت: زمینه عرضه اولیه سهام آرامکو در سال 2018 در حال انجام گرفتن است اما هنوز در مورد محل قطعی آن در یکی از بورس های بین المللی تصمیم نگرفته ایم.

وی بعداز عقد قرار داد های آرامکو در بخش مهندسی و ساخت و ساز با چندین شرکت بین المللی به ارزش ۴.۵ میلیارد دلار گفت: آماده سازی عرضه سهام آرامکو و قرار گرفتن آن در فهرست یک بورس بین المللی با جدیت کامل پیش می رود.مطمئنا سهام آرامکو در بورس عربستان قرار خواهد گرفت و در مورد بورس های نیویورک، لندن، توکیو و هنگ کنگ هم مطالعه جامعی را انجام داده ایم و اکنون در مورد قرار گرفتن سهام آرامکو در یکی از این بورس ها درحال مطالعه هستیم که این موضوع زمان می برد.

در همین حال شاهزاده محمد بن سلمان ماه گذشته میلادی گفته بود عرضه اولیه سهام آرامکو در راستای برنامه جاه طلبانه عربستان برای تنوع بخشیدن به اقتصاد و رفتن به فراسوی نفت است.همچنین انتظار می رود فروش تقریبا ۵ درصد از سهام این شرکت غول نفتی جهان بعنوان بزرگ ترین عرضه سهام در تاریخ بورس جهان باشد. 

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ