کد خبر: ۶۷۲۰۹
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۶/۸/۲۲

تحلیل دبیرکل اوپک از شرایط فعلی بازار نفت

تحلیل دبیرکل اوپک از شرایط فعلی بازار نفت

دبیرکل اوپک گفت: بازار نفت با روندی پرشتاب در حال رسیدن به توازن مجدد است و کاهش تولید ها تنها گزینه قابل دوام برای برقراری ثبات مجدد در بازار است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از بلومبرگ، محمد بارکیندو گفت: بازار نفت با روند پرشتابی در حال رسیدن به توازن مجدد است و کاهش تولید ها تنها گزینه قابل دوام برای برقراری ثبات مجدد در بازار است.

وی افزود: سازمان کشورهای صادر کننده نفت در گزارش ماهانه که روز دوشنبه منتشر می شود، برآورد از رشد تقاضا برای نفت را در سال های 2017 و 2018 به بالای 1.5 میلیون بشکه در روز افزایش خواهد داد. میزان ذخایر نفتی تنها سال جاری بیش از 180 میلیون بشکه کاهش یافته است.

بارکیندو ادامه داد: شاهد نشانه های روشنی هستیم از اینکه بازار با یک سرعت رو به رشدی در حال رسیدن به توازن مجدد است و ثبات به بازار بر می گردد...اطمینان دارم که اگر بسیج نمی شدیم و برای اقدام مشترک جهت پاسخگویی به این بحران اجماع نمی کردیم، صنعت نفت در شرایطی بدتر از امروز قرار داشت.

وزیر انرژی امارات هم با تایید نظر بارکیندو گفت: کاهش تولید های هماهنگ اوپک و سایر تولید کنندگان به کاهش ذخایر نفت از ارقام بی سابقه کمک کرده است.من در مورد کل سال 2018 خوش بین هستم که سال ترمیم بازار نفت خواهد بود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ