کد خبر: ۶۷۲۱۶
۷:۲ - ۱۳۹۶/۸/۲۳

قرارداد ۷ میلیارد دلاری تامین فاینانس پروژه‌های ریلی امضا شد
معاون وزیر راه:

قرارداد ۷ میلیارد دلاری تامین فاینانس پروژه‌های ریلی امضا شد

مدیرعامل راه آهن از امضای ۷ میلیارد دلاری قرارداد تامین فاینانس برای توسعه زیرساخت های ریلی خبر داد و گفت: در ۴ سال گذشته به طور متوسط ۱.۵ میلیارد دلار به صورت مستقیم در صنعت ریلی سرمایه گذاری شده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم، سعید محمدزاده در نشست مشترک سرمایه گذاری ایرن و آلمان در حوزه ریلی اظهار داشت: حجم روابط اقتصادی ایران و آلمان سال 2016 به حدود 2.9 میلیارد یورو رسید.

وی با بیان اینکه اقتصاد ایران 6.4 درصد در سال 2016 جهش داشته،به برنامه ها و سیاست های کلان ایران برای توسعه حمل ونقل ریلی اشاره کرد و گفت: در 4 سال گذشته به طور متوسط 1.5 میلیارد دلار به صورت مستقیم در صنعت ریلی سرمایه گذاری شده. علاوه بر این هم اکنون راه آهن 7 میلیارد دلار فاینانس برای توسعه زیرساخت های ریلی امضا کرده که بخشی از این پروژه ها آغاز شده است.

این مقام مسئول گفت: در برنامه ششم توسعه اولویت توسعه حمل ونقل ریلی در این راستا قرار شده تا مجموعه برنامه ریزی، اقدامات، توسعه زیرساخت، تامین ناوگان و اصلاح ساختار راه آهن به نحوی انجام شود که در حمل بار از 12 درصد کنونی به 30 درصد و در حوزه مسافر از 10 به دو برابری برسیم.

محمدزاده ادامه داد: برای توسعه حمل ونقل مسافر یکی از مهم ترین محورها، توسعه خطوط حومه ای است. در حمل بار افزایش سهم راه آهن در تزانزیت کالاست که در این زمینه ترانزیت بین خلیج فارش و شمال اروپا به عنوان اولویت مهم در دستور کار قرار دارد.

وی تاکید کرد: افزایش خطوط برقی با هدف مدیریت مصرف انرژی، احداث خطوط پرسرعت، نوسازی و بازسازی ناوگان، توسعه ایستگاه های مسافری، افزایش مشارکت بخش خصوصی در تامین منابع مالی، ایجاد تحول ساختاری در سازمان راه آهن، توسعه و ایجاد بنادر خشک، اتصال به مراککز تجاری و معدنی از جمله این برنامه هاست.

محمدزاده با بیان اینکه راه آهن برنامه طرح تحول ساختار را با همکاری مشاور خارجی مطالعه کرده، گفت: امیدواریم در دو سال آینده این اقدامات باعث تحول چشمگیری در حمل و نقل ریلی شود.با توجه به ظرفیت های عمیق ایران و آلمان راه طولانی را در پیش داریم و امیدواریم جلسه امروز باعث تعمیق روابط اقتصادی دو کشور شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ