کد خبر: ۶۷۲۶۱
۰:۰ - ۱۳۹۶/۸/۲۴

اصلاح اساسنامه شرکت توانیر رد شد/ تصویب همکاری برقی ایران و ارمنستان

اصلاح اساسنامه شرکت توانیر رد شد/ تصویب همکاری برقی ایران و ارمنستان

رئیس کمیسیون انرژی مجلس از رد اصلاح اساسنامه شرکت توانیر و تصویب موافقتنامه همکاری ایران و ارمنستان در خصوص احداث و بهره برداری از نیروگاه جریان برق خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ،فریدون حسنوند با تشریح نشست دیروز کمیسیون انرژی مجلس به خانه ملت گفت: نخستین دستورکار کمیسیون انرژی لایحه موافقتنامه همکاری ایران و جمهوری ارمنستان درخصوص احداث و بهره برداری از نیروگاه جریان برق بر روی نیروگاه ارس است که این لایحه از دولت های گذشته مانده بود و ضرورت داشت که در کمیسیون بررسی شود.

وی با بیان اینکه در شکل و ظاهر لایحه و مفاد آن اشکالاتی وجود دارد، افزود: این لایحه به دولت عودت داده شد تا تغییرات لازم بر روی آن انجام شود که براین اساس پس از اصلاحات بار دیگر در کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت و پس از یک اصلاح جزئی در تغییر تاریخ شروع و پایان این قرارداد لایحه را تصویب کرده که برای بررسی باید به صحن علنی مجلس ارسال شود.

این نماینده مجلس با اشاره به دستورکار دوم کمیسیون انرژی ادامه داد: دستورکار بعدی درباره تغییر در اساسنامه شرکت توانیر بود اما براساس تفسیر شورای نگهبان،نظر رئیس مجلس در بحث تطبیق قوانین و تبادل نظرات بین وزارت نیرو و مرکز پژوهش ها این لایحه به اتفاق آراء رد شد و اعضا به این موضوع قائل نبودند که اختیارات قانونگذاری مجلس در اختیار یک وزارتخانه قرار گیرد.

حسنوند با بیان اینکه در این دوره یکی از اقدامات خوب رئیس مجلس، هیات رئیسه و معاونت نظارت مجلس این بوده که تکالیف قانونی که برعهده دولت بوده تفکیک شده، افزود: این تکالیف قانونی جدول بندی شده و زمان اجرای آن ها و دستگاه های اجرایی که باید این تکالیف را انجام دهند و هر کمیسیون تخصصی در حوزه ماموریت و مسئولیت دستگاه ها، سازمان ها و وزارتخانه ها را دعوت می کنند.

وی با اشاره به بررسی ماده 44 قانون برنامه ششم توسعه درباره جلوگیری از تلفات انرژی گفت: مقرر شده 3 وزارتخانه نیرو،نفت و راه یک آئین نامه اجرایی به مدت 6 ماه تصویب کنند و به هیات دولت برای تصویب نهایی ارسال کنند که وزارت نیرو اظهار داشت اقدامات قانونی را در این باره انجام داده که مسئول این کمیسیون وزارت راه بوده لذا با توجه به اینکه قانون مکلف کرده که 6 ماه پس از لازم الاجراء شدن این قانون آئین نامه تهیه شود به سرعت این آئین نامه باید تهیه شود.

حسنوند با بیان اینکه وزارت نیرو مکلف شده به نیروگاه هایی که بازدهی 55 تا 60 درصد دارند مجوز دهد، ادامه داد: وزارت نیرو اعلام کرد که این مجوز صادر شده اما در مشروح مذاکرات رئیس مجلس نظرات اصلاحی داشته اند که مجلس این نظرات را تائید و مقرر شد اعمال شود تا کار ساده تر شود.بحث مشخص شدن قیمت خرید برق باید در بورس نیز براساس قانون این اقدام در حال انجام است.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ