کد خبر: ۶۷۲۷۷
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۶/۸/۲۴

برنامه های آینده و افزایش سرمایه یک شرکت اعلام شد/ افزایش سود تقسیمی

برنامه های آینده و افزایش سرمایه یک شرکت اعلام شد/ افزایش سود تقسیمی

مدیرعامل نیروکلر از راه اندازی طرح توسعه و برنامه افزایش سرمایه در سال آینده خبر داد و مجمع سالانه هم تصمیم به تقسیم سود ۲۱ تومانی هر سهم گرفت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مجمع سالانه شرکت نیروکلر با سرمایه اسمی 40 میلیارد تومانی، درحالی با اکثریت 90.7 درصدی سهامداران تشکیل و با تقسیم سود ۲۱ تومانی هر سهم همراه شد که قصد راه اندازی طرح توسعه در دو ماه آینده را دارد.

محمود بوذری مدیرعامل نیروکلر با ارائه توضیحاتی در مورد این طرح توسعه گفت : با اجرای این طرح ظرفیت تولید شرکت از 40 به 95 تن کلر در روز افزایش می یابد،اگر این طرح اجرا نمی شد از لحاظ مالی شرکت در افق 1404 به نقطه سربه سر رسیده و زیان ده می شد .

وی در مورد مزیت های این طرح افزود: این طرح با توجه به زیربناهای موجود شرکت، با 50 درصد هزینه اجرای چنین طرح هایی اجرا و با ساخت داخل و مهندسی معکوس ساخته شد .کاهش قیمت تمام شده از محسنات این طرح است .

این مقام مسئول از خرید یک معدن نمک خبر داد و گفت: با توجه به اینکه نمک به عنوان ماده اولیه تهیه کلر مورد استفاده قرار می گیرد،برای جلوگیری از فشار احتمالی تامین کنندگان و انحصاری بودن و کاهش ریسک خرید ، معدن نمک در کاشان مورد بهره برداری قرار گرفت و مجوز برداشت نمک از دریاچه قم تمدید شد .

بوذری در مورد وضعیت کارخانه یزد و زیان ده بودن بعضی از محصولات نیز گفت: کارخانه یزد سرمایه گذاری جدید شرکت است و در حال تولید موادی چون CMC و MCA است که در تولید مواد اولیه شوینده ها مورد استفاده قرار می گیرد .اخیرا با بسته شدن برخی کارخانجات تولیدکنندگان چینی بخاطر آلودگی محیط زیستی ، قیمت جهانی این محصولات افزایش یافته و مصرف کننده ها به سمت مصرف تولید داخل رفته اند .

وی با تاکید بر افزایش کیفی و کمی محصولات جهت ارتقا سودآوری گفت: در حال حاضر طرح توسعه افزایش از 1800 به 4000 تن را در دست اجرا داریم و بنا داریم سال آتی سرمایه شرکت نیروکلر را از 40 میلیارد تومان به 50 میلیارد تومان افزایش داده و منابع افزایش را برای طرح توسعه کارخانه یزد مورد استفاده قرار دهیم.

بنابراین گزارش،این شرکت بورسی که در ترکیب سهامداری خود سرمایه گذاری صنعت و معدن با 52 درصد و تاپیکو با 32 درصد سهم را داراست، با الکترولیز محلول نمک و تهیه کلر و مشتقات آن با ماشین آلات دارای برند ، محصولاتی چون کلرمایع ، پرکلرین ، اسید کلریدریک و سودپرک ، آب ژاول و.. را تولید می کند که در تصفیه آب و محصولات شوینده و بهداشتی و پتروشیمی و ... مورد استفاده قرار می گیرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ