کد خبر: ۶۷۳۰۲
۹:۱۸ - ۱۳۹۶/۸/۲۵

بیت‌کوین جهانی می‌شود/ ثبت مقررات استفاده از ارزهای مجازی در ژاپن
رئیس شرکت کوئینکس ژاپن:

بیت‌کوین جهانی می‌شود/ ثبت مقررات استفاده از ارزهای مجازی در ژاپن

رئیس شرکت کوئینکس ژاپن گفت: استفاده از بیت‌کوین جهانی می‌شود چرا که استفاده آن راحت‌تر از طلا است اما همچنان نمی‌تواند دلار را پشت‌سر بگذارد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از اسپوتنیک، مایک‌کایاموری معتقد است که ارزهای مجازی احتمال دارد به عنوان یک ارز جهانی استفاده شود اما بعید است بتواند دلار را پشت‌سر بگذارد. بیت‌کوین می‌تواند با فلزات گرانبها نظیر طلا مقایسه شود اما استفاده از بیت‌ کوین راحت‌تر است. 

وی توضیح داد: تصور نمی‌کنم کسی، دولتی یا بانکی بتواند فتیله بیت‌کوین را پایین بکشد. حمل طلا بسیار سخت است اما اگر من بیت‌کوین داشته باشم می‌توانم به راحتی آن را برای شما ارسال کنم.بیت‌کوین یک نوع پیشرفته طلا است. بانک‌های مرکزی جهان با این پدیده نوظهور بسیار محتاطانه عمل می‌کنند. اگر چه در این میان برخی به دنبال کشف امکانات، قابلیت‌ها و حتی توسعه ارزهای مجازی هستند. 

این مقام مسئول افزود: بازار ارزهای مجازی نیازمند مقررات و قوانین دولتی است چرا که ارزهای ملی توسط ملت‌ها کنترل می‌شود. بنابراین هر کشوری باید به سمت ثبت قوانین و مقررات برای مبادلات این نوع ارز بروند و اگر چنین شود فکر می‌کنم که ارزهای مجازی چیز خوبی خواهد بود. 

کایاموری عنوان کرد: ژاپن نخستین کشوری است که بازار ارزهای مجازی را قانونمند کرد و کره جنوبی می‌تواند به دومین کشور تبدیل شود که انتظار می‌رود اوایل سال ‌آینده این قوانین ارزهای مجازی در این کشور اجرا شود.مشتری‌ها با وجود چنین مقررات و قوانینی که دولت ژاپن ایجاد کرد به شرکت آن اطمینان پیدا کردند.

وی با بیان اینکه حجم مبادلات شرکت کوینکس در ماه اکتبر 7.8 میلیارد دلار بوده، گفت: ما در حال حاضر یک مؤسسه مالی هستیم نه در سطح بانک اما مشتری‌ها احساس امنیت و آرامش بیشتری می‌کنند. شرکت ژاپنی کوینکس آماده است تا با افراد و شرکت‌های روسی در این زمینه کار کند و فناوری و پلت‌فرم‌های لازم را فراهم کند. 

کایاموری گفت: نمی‌خواهیم در روسیه فعالیت کنیم چرا که نمی‌دانیم قوانین مربوط به آنها چگونه است. هر چیزی که ناشناخته باشد خود خطر است بنابراین تمایل داریم با شرکت‌های پیشرفته روسی که به استفاده از ارزهای مجازی علاقه‌مند هستند شریک باشیم اما مسأله مهم این است که این دولت بتواند درباره امنیت اینها و ثبت قوانین اطمینان بدهد.

بنابراین گزارش،در آوریل سال 2017 بیت‌کوین برای استفاده در مناقصه قانونی در ژاپن شناخته شد، در اواخر سپتامبر دولت ژاپن و آژانس خدمات مالی این کشور (FSA) به طور رسمی مجوز صرافی 11 ارز مجازی را صادر کردند که یکی از آنها هم کوینکس بود. 

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ