کد خبر: ۶۷۳۴۰
۰:۵۵ - ۱۳۹۶/۸/۲۷

حل مشکل پارک خودرو‌ها در تهران و کلانشهرها با اپلیکیشن
یک کارشناس ارتباطات اعلام کرد:

حل مشکل پارک خودرو‌ها در تهران و کلانشهرها با اپلیکیشن

یک کارشناس ارتباطات از طراحی اپلیکیشنی برای رفع مشکل جای پارک خودرو در کلان شهرها به ویژه تهران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایلنا، فهیم فهیم‌پور با اشاره به معضل یافتن جای پارک خودرو در کلان شهرها گفت: یافتن جای پارک خودرو موجب افزایش ترافیک، افزایش مصرف سوخت و متعاقبا افزایش آلودگی هوا می‌شود. راه‌حلی که معمولا به ذهن همه می‌رسد ساخت پارکینگ‌های عمومی توسط شهرداری‌ها است اما این کار علاوه بر نیاز به بودجه کلان، بسیار زمانبر است.

وی افزود: تلاش شده با طراحی و عرضه اپلیکیشن جاپارک به میزان زیادی این مشکل را برطرف کنیم. نسخه فعلی این اپلیکیشن برای پارک حاشیه‌ای خیابان‌هاست اما در نسخه‌های بعدی در نظر داریم از برخی ظرفیت های عظیم مغفول‌مانده نیز در عرضه فضای پارک خودروها استفاده کنیم.

این طراح اپلیکیشن اظهار داشت: مدارس، دانشگاه‌ها، هتل‌ها و ... هر کدام در بازه‌های زمانی از سال یا تعطیل هستند یا کم‌فعالیتند. فضای پارکینگ برخی ادارات و سازمان‌ها ممکن است بیشتر از نیاز باشد حتی بسیاری از ساختمان‌های مسکونی واقع در مناطق پرترافیک شهرها درست در زمانی که بسیاری از رانندگان در خیابان‌های اطراف به دنبال جاپارک هستند به علت عزیمت ساکنین آن‌ها به نقاط دیگر شهر جهت فعالیت‌های شغلی، دارای پارکینگ‌های خالی هستند.

فهیم‌پور درباره نحوه کارکرد اپلیکیشن جاپارک گفت: در نسخه‌ای که هم‌اکنون در دسترس عموم قرار دارد، رانندگانی که فضای پارک حاشیه‌ای را ترک می‌کنند وجود فضای خالی را در اپلیکیشن جاپارک ثبت می‌کنند و جویندگان جاپارک می‌توانند موقعیت و فاصله جاپارک‌های اطراف را در نقشه ببینند و بهترین گزینه را انتخاب کنند. علاوه بر آن عرضه‌کنندگان جاپارک نیز می‌توانند موقعیت جویندگان جاپارک و فاصله آنها را در نقشه ببینند و فضای خالی موجود را به آنها پیشنهاد دهند.

وی ادامه داد: پس از برقراری توافق بین جوینده و عرضه‌کننده جاپارک مشخصات خودروی جوینده برای عرضه‌کننده و مشخصات فضای پارک پیشنهادی برای جوینده ارسال می‌شود. بدین ترتیب جوینده جاپارک بجای گشت‌زنی در کوچه پس کوچه‌ها، مستقیما به سمت فضای خالی پارک حرکت می‌کند. البته علاوه بر رانندگان خودروهایی که از محل پارک حاشیه‌ای خارج می‌شوند، پارکبان‌ها و حتی عابرین هم می‌توانند پیشنهاددهنده جاپارک باشند و بدین ترتیب در اپلیکیشن جاپارک کسب امتیاز کنند و شانس برنده شدن جایزه داشته باشند.

این طراح افزود: همچنین نیازی نیست درب پارکینگ مجتمع مثل پارکینگ‌های عمومی برای پذیرش خودروها باز بماند. بلکه هر خودرو پس از توافق با ارائه‌دهنده جاپارک، آدرس را دریافت می‌کند و پس از رسیدن به محل، در برای وی باز می‌شود. البته برای عملی کردن این قابلیت در مجتمع‌های مسکونی همکاری بعضی ارگان‌ها مثل شهرداری و شرکت‌های بیمه جهت رفع برخی موانع قانونی و اخذ تدابیر امنیتی بیمه‌ای حیاتی است.

فهیم‌پور با بیان اینکه نسخه اندرویدی اپلیکیشن جاپارک را می‌توان به صورت رایگان از کافه‌بازار و گوگل‌پلی دانلود کرد گفت : نسخه آی‌اواس آن نیز در حال تهیه است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ