کد خبر: ۶۷۳۹۵
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۶/۸/۲۸

معرفی ۷ بانک بورسی و دولتی برای وام ارزان قیمت ۷۶۷ میلیاردی به زلزله‌زدگان
بانک مرکزی اعلام کرد:

معرفی ۷ بانک بورسی و دولتی برای وام ارزان قیمت ۷۶۷ میلیاردی به زلزله‌زدگان

بانک مرکزی، ۷ بانک بورسی و دولتی را برای پرداخت تسهیلات ۷۶۷ میلیارد تومانی ارزان قیمت به زلزله زدگان استان کرمانشاه معرفی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بانک مرکزی اعلام کرد طبق مصوبه 25 آبان هیأت وزیران در خصوص پرداخت تسهیلات بانکی ارزان قیمت به آسیب دیدگان ناشی از زلزله استان کرمانشاه، بانک های دولتی ملی، سپه، مسکن و کشاورزی به همراه 3 بانک بورسی ملت، تجارت و صادرات ، عامل پرداخت تسهیلات خواهند بود.

اعطای تسهیلات توسط این بانک ها صرفا" با معرفی متقاضی (ساکن در مناطق آسیب دیده از زلزله) از طریق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قابل پرداخت است.

براین اساس ،بیش از  767 میلیارد تومان تسهیلات بانکی ارزان قیمت (با سود و کارمزد 4 درصد در مناطق روستایی و 5 درصد در مناطق شهری) توسط بانک های اعلامی به آسیب دیدگان ناشی از زلزله استان کرمانشاه پرداخت می شود. بدهی احتمالی آسیب دیدگان به بانک ها و چک برگشتی مانع از دریافت این تسهیلات نخواهد بود.

این تسهیلات برای بازسازی اماکن مسکونی روستایی، بازسازی اماکن مسکونی شهری، تعمیر اماکن مسکونی شهری و روستایی و تجاری و تأمین لوازم خانگی و سایر هزینه های ضروری پرداخت می شود.

علاوه بر این و طبق مصوبه کمیسیون اعتباری بانک مرکزی، کلیه بانک های کشور موظفند نسبت به امهال دو ساله تسهیلات اعطایی قبل از وقوع حادثه به افراد آسیب دیده از زلزله (اعم از تولیدی و غیرتولیدی در شهرها و روستاها) با معرفی متقاضی از سوی ستاد حوادث غیرمترقبه استان کرمانشاه اقدام کنند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ